DELTA LLOYD MERKCAMPAGNE 2008

DELTA LLOYD MERKCAMPAGNE 2008

Categorie
Corporate, Employer Branding & Internal Communication
Adverteerder
Delta Lloyd
Bureau
Lowe&Draftfcb
Jaar
2008
Paginanummer
84

Nominatie 2008

Doelstelling

De Delta Lloyd ‘Niets is zeker...’ campagne op een sympathieke manier lading geven.

Doelgroep

Zowel de particuliere consument als de zakelijke markt.

Concept

Aanhaken bij de actualiteit. En op de deze manier de Delta Lloyd claim ‘Niets is zeker...’ verder laden. Een eerste moment is de start van het nieuwe jaar. Iedereen is vol verwachting over wat 2008 zal gaan brengen. Delta Lloyd zorgt voor een sympathieke aftrap. Een andere actualiteit is de start van het EK voetbal. We laten de mensen door een creatieve guerrilla actie wegdromen bij de successen van 1988. Zou het dit jaar weer gaan gebeuren? Niets is zeker... De tracking resultaten laten zien dat de campagne een hoge waardering krijgt. Daarbij schiet de merkbekendheid omhoog.

Media- en middelenstrategie

Op het goede moment met de juiste boodschap aanwezig zijn. En vooral grote zichtbaarheid creëren. De TV commercial ‘Dit is 2008’ is de allereerste TV commercial die in 2008 in Nederland te zien is, versterkt door abri’s, billboards en free publicity over onderwerpen uit de tv-commercial. De woonboten guerrilla actie enkele dagen voor de start van het EK voetbal doet z’n werk en komt prominent in beeld op de voorpagina van Het Parool, het Algemeen Dagblad en in een groot aantal regionale kranten en websites.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken