Delta Lloyd – 1 jaar de Optimist

Delta Lloyd – 1 jaar de Optimist

Categorie
Excellent
Adverteerder
DELTA LLOYD
Bureau
TBWANEBOKO, Trefpunt, UM
Jaar
2014
Paginanummer
204

Doelstelling

Financiën zijn abstract en financiële merken vaak ook. De Nederlandse zeilsport, die Delta Lloyd al vele jaren sponsort, biedt een krachtige en aansprekende, emotionele beeldtaal. Daarom is gekozen de zeilsport centraal te stellen om merkbekendheid en merksympathie te verhogen.

Doelgroep

Iedereen die zich bezighoudt met financiën.

Concept

De zeereis van een jongetje in de kleinste beginnersboot, de Optimist, als metafoor voor het financiële leven. In dit communicatieconcept is een vergelijking getrokken tussen verschillende situaties op zee en beslissingsmomenten in de ontwikkeling van een mens of bedrijf. De reis als geheel en de specifieke situaties zijn gebaseerd op principes die Delta Lloyd hanteert in haar visie en bedrijfsvoering. Zo geven we 'saaie' financiële onderwerpen impact, relevantie en aantrekkingskracht. Deze nautische context biedt ruime mogelijkheden voor vele doorvertalingen.

Media- en middelenstrategie

In zowel merkcampagnes als marketingcampagnes gericht op adviseurs speelt de Optimist een grote rol in beeld en taal. In alle campagnes wordt de Optimist gebruikt om productproposities en dienstverlening onder de aandacht te brengen. Bijvoorbeeld voor pensioen waar consumenten het online Inkomenskompas hun koers kunnen bepalen. Qua sponsoring heeft Delta Lloyd, naast diverse zeilevents, de Optimist on Tour in het leven geroepen: een waterexperience voor iedereen. De Optimist is verder onder de aandacht gebracht in een speciaal met RTL Nederland en Zodiak Media ontwikkeld TV-format. De promotie van het TV Programma met promotie voor de Optimist on Tour events en de app (een doorvertaling van de TVC) is ingezet op RTL 4, 5, 7 en 8 omdat het bereik in deze samenwerking breder is getarget en zodoende ook de ouders zijn bereikt. De Optimist on Tour is tevens aangejaagd in nationale en lokale media. In (content) partnerships en PR komt de Optimist terug in illustraties en infographics bij maatschappelijk relevante artikelen rondom thema's zoals pensioenbewustzijn en schaderisico.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken