Deloitte. Maximale slagkracht.

Deloitte. Maximale slagkracht.

Categorie
Business-to-Business
Adverteerder
Deloitte
Bureau
Ogilvy Amsterdam
Jaar
2010
Paginanummer
42

Doelstelling

Deloitte sponsort diverse grote golfevenementen zoals het KLM Open om bekendheid en aantrekkingskracht onder potentiële klanten te vergroten. Golf is een uitdagende en complexe sport. Goed presteren vergt een speciale mix van vaardigheden, inzichten, kennis en bovenal mentaliteit die past bij wat Deloitte is en wil zijn. De campagne moet Deloitte koppelen aan golf en neerzetten als de juiste partner op het gebied van accountancy, financieel/belastingadvies en consultancy; een dienstverlener die niet terugdeinst voor complexe vraagstukken, maar juist slagvaardig te werk gaat.

Doelgroep

Om Deloitte beter te positioneren bij middelgrote en grote organisaties is voor deze campagne de doelgroep verbreed: in plaats van alleen de CFO is nu gekozen voor een breed bereik in het C-level.

Concept

In de campagne worden kenmerken van golf gekoppeld aan de slagvaardigheid van Deloitte en de groeiambitie van de doelgroep. De boodschap: Deloitte geeft je maximale slagkracht; de slagkracht die nodig is om het gewenste eindresultaat te halen. Het centrale beeld van een hole op de maan geeft aan dat je dan zelfs het meest ambitieuze doel kunt bereiken. Opvallende spectaculars als een 'ingeslagen' mega golfbal en een levensgrote 'golfbar' voor golfevents, laten zien dat met het thema 'maximale slagkracht' een mooie kapstok is gecreëerd om Deloitte's slagvaardigheid via golf tastbaar te maken.

Media- en middelenstrategie

Met een beperkt budget is er gekozen voor een mix tussen bekendheid en impact. Naast print in dagbladen zoals Financieel Dagblad, magazines als Elsevier en golfbladen, is voor het eerst in de corporate 'Green Dot' campagne een online commercial ingezet. Ook werden diverse ludieke middelen ontwikkeld voor zichtbaarheid op de golfevents en bij Deloitte zelf.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken