DELA. Voor elkaar

DELA. Voor elkaar

Categorie
Corporate, Employer Branding & Internal Communication
Adverteerder
DELA coöperatie
Bureau
Ogilvy
Jaar
2012
Paginanummer
76

Winnaar 2012

Doelstelling

Relevantie vergroten van het merk DELA en de pay-off 'voor elkaar'. Zorgen voor hogere waardering en gewenste coöperatieve merkwaarden sterker verbinden met het merk.

Doelgroep

Algemeen publiek in Nederland.

Concept

DELA is een coöperatie van 3 miljoen leden. We geloven dat we er zijn voor elkaar. Vanuit dat statement creëert DELA de bewustwording dat mensen niet moeten wachten. De afzender en gekozen vorm zorgen samen voor relevantie en geloofwaardigheid. Bij DELA ervaren wij iedere dag dat de mooiste speeches worden geschreven als iemand overleden is. 'Waarom wachten met iets moois zeggen als het ook vandaag kan' plaatst die bewustwording midden in het leven (heden). De campagne maakt saamhorigheid in Nederland zichtbaar en ontstijgt daarmee de producten en diensten. DELA faciliteert met mediaruimte om Nederland een beetje mooier te kleuren.

Media- en middelenstrategie

Een breed middelenpalet gericht op een groot bereik. Allereerst drie commercials waarin gewone mensen iets belangrijks zeggen tegen hun dierbaren. Echte verhalen met oprechte emotie waarbij dierbaren en omstanders vooraf van niets weten. De met verborgen camera's opgenomen one-takers vormen met de making of en billboards de aftrap. DELA roept Nederland op mee te doen en faciliteert met advertenties, wenskaarten, posters, banners, Facebook etc. Inzendingen worden verzameld op delavoorelkaar.nl en verspreid naar de ontvangers. Radiospots, billboards, pre- en midrolls verstevigen de bewustwording. Er volgt een kleurrijke bloemlezing aan mooie woorden in dagbladen. Op stationsabri's verschijnen honderden unieke boodschappen zo dicht mogelijk bij de ontvangers. In de Kerstperiode zijn commercials te zien in zo'n 400 bioscoopzalen. DELA faciliteert met gratis wensenkaarten in het delen van 'mooie woorden voor 2013'. Tijdens de Nieuwjaarsnacht in Rotterdam worden met een laser mooie woorden voor 2013 geprojecteerd en op grote schermen zijn persoonlijke boodschappen te zien. Afgesloten wordt met het grootste vuurwerk van Nederland, live uitgezonden bij RTL.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken