Een breed middelenpalet gericht op een groot bereik. Allereerst drie commercials waarin gewone mensen iets belangrijks zeggen tegen hun dierbaren. Echte verhalen met oprechte emotie waarbij dierbaren en omstanders vooraf van niets weten. De met verborgen camera's opgenomen one-takers vormen met de making of en billboards de aftrap. DELA roept Nederland op mee te doen en faciliteert met advertenties, wenskaarten, posters, banners, Facebook etc. Inzendingen worden verzameld op delavoorelkaar.nl en verspreid naar de ontvangers. Radiospots, billboards, pre- en midrolls verstevigen de bewustwording. Er volgt een kleurrijke bloemlezing aan mooie woorden in dagbladen. Op stationsabri's verschijnen honderden unieke boodschappen zo dicht mogelijk bij de ontvangers. In de Kerstperiode zijn commercials te zien in zo'n 400 bioscoopzalen. DELA faciliteert met gratis wensenkaarten in het delen van 'mooie woorden voor 2013'. Tijdens de Nieuwjaarsnacht in Rotterdam worden met een laser mooie woorden voor 2013 geprojecteerd en op grote schermen zijn persoonlijke boodschappen te zien. Afgesloten wordt met het grootste vuurwerk van Nederland, live uitgezonden bij RTL.