Deel roze

Deel roze

Categorie
Corporate, Employer Branding & Internal Communication
Adverteerder
T-MOBILE
Bureau
Red Urban & Etcetera
Jaar
2014
Paginanummer
91

Doelstelling

Zoveel mogelijk toeschouwers van de Canal Parade activeren om hun foto's met roze filter te delen via #Roze. Op deze wijze de sociale overtuiging van T-Mobile expliciet maken.

Doelgroep

Bezoekers van de Canal Parade. Via de sociale netwerken wordt een zo'n breed mogelijk publiek bereikt.

Concept

T-Mobile gelooft in het belang van relaties tussen mensen, met wie dan ook. Met een kleine sympathieke actie haakte T-Mobile in op gay pride om die overtuiging uit te dragen. Tijdens de Canal Parade werden bezoekers opgeroepen om via een fotofilter of een minisite foto's roze te kleuren en te delen. De flyer bestond uit roze filters die direct over de lens van de camera geplakt konden worden. Deel vrijheid, deel vriendschap, deel met #Roze.

Media- en middelenstrategie

Tijdens de Canal Parade werden 10.000 flyers uitgedeeld. De flyer verwees naar een mobiele site met een app om gemaakte foto's roze te kleuren. Aankondigingen en verslaglegging van de actie werden gepost op social media en opgepikt door bekende online influencers en merken.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken