Deel Jouw Smoothie

CHIQUITA / Blauw Gras

Bekijk deze campagne op pagina 391 van het SAN Jaarboek 2015.

Adverteerder
CHIQUITA
Titel
Bananen
Bureau
Blauw Gras
Account
Chiquita Nederland
Copy
Erik Wiese
Art
Bernd Lösing
Strateeg
Erik Wiese
Opdrachtgever
Michelle den Boer
Fotografie
TwentyTen
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van CHIQUITA
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Blauw Gras
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Smart Idea
Meer Smart Idea inzendingen

Smart Idea

Doelstelling

Online inspireren en activeren om Chiquita bananen op een andere manier te consumeren dan uit het vuistje.

Doelgroep

Moeders, 20-49 jr, health seekers & AH shoppers.

Strategie/Concept

Deel Jouw Smoothie past in de huidige tijdsgeest waarin consumenten bewust bezig zijn met gezonde voeding en dat graag delen op social media (user generated). En wat is nu lekkerder, gezonder én fotogenieker dan smoothies? Deel Jouw Smoothie is hét centrale (digitale) platform voor smoothie recepten, tips en foto's. De consument wordt uitgedaagd om een zo creatief mogelijke combinatie met banaan in de blender te gooien. De leukste inzendingen worden door Chiquita uitgelicht en beloond met lekkere prijzen.

Media- en middelenstrategie

De inzet was tweeledig; voor branding zijn instore demo's (AH), Allerhande en online banners (AH.nl) ingezet. Voor traffic naar het platform zijn Facebook ads ingezet. Met een (minimaal) budget van €3.000,- zijn 1.252 inzendingen gegenereerd. Al met al is er een platform gerealiseerd met extreem veel smoothie inspiratie!

Ga naar de campagnesite

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen