DECEMBER CAMPAGNE

DECEMBER CAMPAGNE

Categorie
Geïntegreerde Communicatie
Adverteerder
Albert Heijn
Bureau
TBWANEBOKO
Jaar
2009
Paginanummer
290

Doelstelling

Claimen van december door te laten zien dat Albert Heijn alles in huis heeft voor heerlijke decemberavonden.

Doelgroep

Alle gezinnen in Nederland, focus: moeders.

Concept

Met het thema ‘Decemberverhalen’ raakt Albert Heijn het knusse Nederlandse decembergevoel en claimt hiermee de hele decembermaand. Voor Albert Heijn zijn niet alleen Sinterklaas, Kerst en oud en nieuw belangrijk, maar alle 31 decemberavonden. Daarom biedt Albert Heijn een assortiment waarmee ook de gewone decemberavonden heerlijke avonden worden. Binnen deze disruptieve aanpak vormen ‘Decemberverhalen’ de rode draad, visueel vertaald in het decemberverhalenboek. In de 5 TVC’s vervlecht de supermarktmanager de decemberverhalen met zijn commerciële verhaal over de producten. In de tag-ons, de AllerHande advertenties en de Kerstassortimentsgids worden de producten verhalend beschreven en ook in de Bonusfolder keert het verhalenthema terug.

Media- en middelenstrategie

Het is van belang om de hele maand herkenbaar aanwezig te zijn. De TVC’s zorgen voor een snelle en brede bereiksopbouw en zijn hét middel om het verhalenthema en de bijbehorende warme sfeer te creëren. De winkel ademt een uitnodigende decembersfeer met de herkenbare paarse aankleding en passende activiteiten; kinderen kunnen hun schoentje zetten en speculaaspop versieren. Vlak voor Kerst inspireert de kerstproeverij mensen voor hun kerstmenu. De AllerHande advertenties verleiden met mooie verhalen over de bijzondere producten, terwijl de Bonus, website en tag-ons het voordelige decemberassortiment laten zien. De Kerstassortimentsgids valt op het juiste moment in de brievenbus om te inspireren met verhalen over producten en menusuggesties. Via een non-spot samenwerking met RTL is Albert Heijn verrassend en relevant aanwezig rondom de Club van Sinterklaas en de RTL Kerstwensen. Door het vernieuwende concept consequent naar diverse middelen door te vertalen, blijft Albert Heijn de toon zetten in de belangrijke decembermaand.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken