De zin en onzin van beleggen

De zin en onzin van beleggen

Categorie
Smart Idea
Adverteerder
RABOBANK NEDERLAND
Bureau
True
Jaar
2015
Paginanummer
435

Doelstelling

Overtuigde spaarders willen vaak niets weten van beleggen, terwijl het best een verstandige keus kan zijn. Hoe maken we dit toch bespreekbaar?

Doelgroep

Vermogende spaarders die niet beleggen.

Concept

Beginnen met beleggen, best lastig. Het blijft toch je spaargeld. Om inzicht te bieden organiseerden we bijeenkomsten door het hele land. Daarbij waren niet de verhalen van de beleggingsexpert leidend, maar de barrières van bezoekers om te gaan beleggen. Middels prikkelende stellingen en mobiele participatie ontstond live interactie, waarbij de beleggingsexpert direct insprong op het sentiment in de zaal. Zo kregen onze klanten een goed beeld van de zin én onzin van beleggen en konden ze zelf besluiten of het iets voor ze is.

Media- en middelenstrategie

Via ATL en online (print, radio, bannering, social advertising) werd bekendheid gegeven aan het evenement. Dit werd ondersteund via owned media, zoals bankhal communicatie, promotie op geldautomaten en de eigen social kanalen. Ook werd eDM ingezet voor een selectieve groep klanten.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken