Nederland denkt bij kerstcadeaus al spontaan aan bol.com. Om de mentale link met kerst in zijn geheel te vergroten moest ook de associatie met kerstdecoratie verbeterd worden. Uit eigen onderzoek is bekend dat veel kerstliefhebbers al in november met kerst beginnen, maar dat in veel huishoudens toch ook nog wordt gewacht tot 6 december, wanneer de Sint het land verlaat. Voor beide groepen ontwikkelde bol.com de campagne ‘De winkel van uitpakkers’.
In alle communicatie werd letterlijk en figuurlijk uitgepakt, telkens vanuit de herkenbare bol.com doos. Met deze campagne spoorde de online retailer iedereen aan om dit jaar vroeg én groots uit te pakken met kerst en bewees daarmee ook de kerstwinkel van ons allemaal te zijn.
Met de boodschap ‘De winkel van uitpakkers’ werden deze vroege en grootse uitpakkers op een hele consistente manier geactiveerd, geïnspireerd en geholpen met het brede kerstassortiment van bol.com. Dit kwam samen in een nieuwe inspiratieve kerstwinkel vol decoratie, tafelen, outfits en cadeaus.