DE WET VAN VAN DOORNE

DE WET VAN VAN DOORNE

Categorie
Personeel
Adverteerder
Van Doorne Advocaten Notarissen Fiscalisten
Bureau
707 Brand Communications
Jaar
2008
Paginanummer
528

Winnaar 2008

Doelstelling

Van Doorne positioneren als een inspirerende werkgever die je alle mogelijkheden biedt om je vak op het hoogste niveau uit te oefenen, zónder het leven daarbuiten uit het oog te moeten verliezen.

Doelgroep

Getalenteerde, gemotiveerde en bijna afgestudeerde rechtenstudenten en ervaren zij-instromers (advocaten, notarissen en fiscalisten) die een uitdaging op niveau zoeken.

Concept

De arbeidsmarkt voor juristen is krap; er worden meer goede (aankomende en herintredende) juristen gezocht dan gevonden. Dat er een hevige concurrentiestrijd tussen de onderlinge kantoren woedt, is voor studenten goed te merken. Met ‘De wet van Van Doorne’ neemt Van Doorne afstand van de wervingsmethoden van andere advocatenkantoren. Geen exotische buitenlandstages, exclusieve masterclasses of leuke gadgets, maar een campagne die de identiteit van Van Doorne als werkgever centraal stelt. In elke uiting wordt een Wet van Van Doorne voor het voetlicht gebracht, en opgeteld laten de wetten zien waar Van Doorne voor staat: een professionele en nuchtere werkomgeving waarin geen plaats is voor grote ego’s, en waar gemotiveerde starters en professionals alle ruimte krijgen om te groeien.

Media- en middelenstrategie

De website werkenbijvandoorne.nl, de spil van de nieuwe recruitmentcampagne, kent aparte ingangen voor starters en voor professionals. In het najaar van 2008 is er een gerichte online studentencampagne gevoerd met advertenties in verschillende studentenmedia, banners, persoonlijke e-mailings en advertorials. Deze campagne werd ondersteund met beursaanwezigheid en sponsoractiviteiten. De recruitment van professionals gebeurt voornamelijk in print en online.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken