De week van de schooiers

De week van de schooiers

Categorie
Non-Profit & Overheid
Adverteerder
HULPHOND NEDERLAND
Bureau
Fightclub
Jaar
2020
Paginanummer
294

Winnaar 2020

Doelstelling

In een tijd waarin we geen evenementen kunnen organiseren, een alternatief vinden om tóch geld in te zamelen.

Doelgroep

Hondenbezitters- en liefhebbers.

Merkomschrijving

Hulphond Nederland helpt mensen met een fysieke- of geestelijke zorgvraag door de inzet van een hulphond.

Concept

Alle honden in Nederland gaan schooien voor Hulphond. Daarmee is het de eerste collecte ooit die niet door mensen maar door dieren wordt gedaan. De uitlaatronde wordt hét moment voor de hond om samen met hun baasje geld in te zamelen voor het goede doel. Doneren kon op veilige afstand via een speciaal ontwikkelde hangtag of gemakkelijk online.

Media- en middelenstrategie

In de eerste fase van de campagne was het doel om voor zoveel mogelijk schooiers te zorgen. In fase twee maakten we duidelijk dat er deze week 'schooiers actief' waren. Dit deden we aan de hand van TVC's, online video's, social media, direct mailings, nieuwsbrieven, persberichten, influencer marketing en OOH.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken