De Volkskrant altijd bij de hand

De Volkskrant altijd bij de hand

Categorie
Corporate, Employer Branding & Internal Communication
Adverteerder
DE VOLKSKRANT
Bureau
KesselsKramer
Jaar
2014
Paginanummer
70

Doelstelling

De Volkskrant zet met de vernieuwde website en app een grote stap in het online brengen van kwaliteitsjournalistiek. Doel van de campagne is om deze vernieuwing onder de aandacht te brengen van potentiële Volkskrantlezers en hen te verleiden tot sitebezoek, registratie en het downloaden van de vernieuwde app.

Doelgroep

Iedereen die kwaliteitsjournalistiek belangrijk vindt en tevens een online oriëntatie heeft.

Concept

Op 2 oktober lanceerde de Volkskrant haar nieuwe website en app. Het concept van de lanceringscampagne: alles wat de krant te bieden heeft, is ook online te vinden en dus altijd bij de hand. Daarnaast zijn de belangrijkste vernieuwingen in de campagne uitgespeeld: het zelf samenstellen van de krant, eenvoudig delen van artikelen met vrienden en de meeste complete uit-agenda. In de campagne is letterlijk verbeeld hoe het is om de Volkskrant altijd bij de hand te hebben. Om dit verhaal extra kracht bij te zetten, werkten diverse Volkskrant columnisten zoals Sylvia Witteman, Arnon Grunberg, Remco Campert en Peter Buwalda mee. Daarnaast figureerde een groot aantal redactieleden in de commercial.

Media- en middelenstrategie

De lanceringcampagne startte met een korte teasingperiode waarin bezoekers van de website en lezers van de krant werden verleid om alvast een voorproefje te nemen van de nieuwe website. Een week later (4 oktober) startte een grote, landelijke campagne met een TV- en radiocommercial, print- en outdooruitingen en een online marketing campagne. Gedurende de campagneperiode hebben ongeveer 164.000 mensen zich op de website geregistreerd en is de nieuwe app meer dan 180.000 keer gedownload. Daarnaast is in een grote below the line campagne het aanbod gedaan om de vernieuwde Volkskrant gratis te proberen. Van dit aanbod hebben ruim 98.000 mensen gebruik gemaakt.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken