De vis die jou beloofd is, is de vis die jou beloofd is.

De vis die jou beloofd is, is de vis die jou beloofd is.

Categorie
Non-Profit & Overheid
Adverteerder
MARINE STEWARDSHIP COUNCIL
Bureau
Food Cabinet
Jaar
2020
Paginanummer
300

Doelstelling

De traceerbaarheid van vis neerzetten als een van de belangrijkste pijlers van het MSC-keurmerk.

Doelgroep

Consumenten die duurzaam willen leven en die met meer kennis over het keurmerk vaker zullen kiezen voor MSC-vis.

Merkomschrijving

Met het MSC-keurmerk moedigt Marine Stewardship Council consumenten aan om vis te kopen die traceerbaar is en duurzaam door de hele keten. Voor het behoud van gezonde, visrijke oceanen.

Concept

We maakten van een complex verhaal een goed verhaal, geschreven door Pepijn - Faberyayo - Lanen. Pepijn kruipt als verteller in de huid van een kabeljauw die je volgt van de zee tot in de winkel. Met de boodschap: dankzij het MSC-keurmerk weet je dat de vis die jou beloofd is, de vis is die jou beloofd is.

Media- en middelenstrategie

De hoofdvideo is breed uitgezet via sociale media en NPO. Dankzij de kanalen van Pepijn bereikten we ook een jongere doelgroep. De campagne kreeg meer diepgang met snippits van de video over de schakels van de keten. Bij visspecialisten was de campagne te zien via narrowcasting en ansichtkaarten. Verder stuurden we een kabeljauwbox naar foodbloggers en is de video gebruikt als lesmateriaal voor vakopleidingen.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken