DE VERANTWOORDELIJKHEID VAN DEFENSIE

DE VERANTWOORDELIJKHEID VAN DEFENSIE

Categorie
Personeel
Adverteerder
Ministerie van Defensie
Bureau
BVH Groep
Jaar
2009
Paginanummer
472

Doelstelling

Ouders spelen een belangrijke rol bij het keuzeproces van jongeren voor een baan. Deze beïnvloeders hebben echter een beperkt beeld van de werkgever Defensie. Door dat beeld adviseren zij hun kind vaak negatief over de mogelijke keuze om te gaan solliciteren bij Defensie. De campagne ‘De verantwoordelijkheid van Defensie’ moet daar verandering in gaan brengen. De campagne moet het beeld van de ouders gaan verrijken zodat ze hun kinderen beter kunnen bijstaan in hun keuze.

Doelgroep

Defensie wil primair ouders met kinderen in de leeftijd 16-25 jaar bereiken. En dat zijn mensen in heel Nederland van 35 tot 55 jaar. We communiceren richting ouders waarvan de kinderen nog geen contact hebben met Defensie.

Concept

We gaan ouders laten zien wat Defensie allemaal te bieden heeft en wat voor werkgever het is; namelijk een zorgzame en betrokken werkgever. Dat doen we door verschillende thema’s aan te snijden zoals de vele mogelijkheden om opleidingen te volgen, carrièremogelijkheden voor vrouwen en ruimte om je geloof te belijden. Omdat ouders kritisch zijn hebben we er heel bewust voor gekozen om een eerlijke, redactionele campagne te voeren. Dus geen grappen en stoere verhalen maar oprechte informatie die het beeld van ouders over Defensie moet bijstellen.

Media- en middelenstrategie

We zoeken media die de ruimte bieden om een verhaal te vertellen. Om verwarring met de wervingscommunicatie van de krijgsmachtdelen te voorkomen, willen we zoveel mogelijk wegblijven van de media waar zij actief zijn. En als laatste zoeken we media en middelen die het beste in staat zijn om de brede doelgroep ouders van 35 tot 55 jaar te bereiken. De verhalen van de werkgever vertellen we in verschillende advertenties maar ook 1 op 1 tijdens evenementen zoals de Libelle Zomerweek en rondom Moederdag. Door de aanwezigheid bij deze evenementen genereren we extra veel free publicity waardoor we extra ruimte krijgen om de boodschap van Defensie nog verder uit te dragen.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken