De + van een sterk hart.

De + van een sterk hart.

Categorie
Fast Moving
Adverteerder
BECEL (UPFIELD)
Bureau
N=5 / N=Content
Jaar
2020
Paginanummer
252

Doelstelling

Maak de merkbelofte 'Becel, goed voor het hart' weer top of mind

Doelgroep

Mensen in de tweede helft van hun leven (40+)

Merkomschrijving

Becel helpt je goed te zorgen voor je hart. Met producten die van nature rijk zijn aan Omega 3 en 100% plantaardig

Concept

Sinds 2017 heeft Becel de focus in zijn merkcampagnes verlegd van 'goed voor het hart' naar '100% plantaardig'. Als gevolg hiervan zakte de kernbelofte 'Becel, goed voor het hart' steeds verder weg. Dat wilden we veranderen. Door mensen weer de relevantie van Becels kernbelofte te laten voelen. We zijn in de westerse samenleving met zijn allen gaan geloven dat het leven op zijn best is als je jong bent. Sterker nog, we zijn gaan geloven dat de kwaliteit van het leven na onze 40ste verjaardag eigenlijk alleen maar naar beneden gaat. Dat ouder worden vooral gaat over afhankelijkheid, ziekte en lage sociale status. Al deze negatieve associaties hebben ertoe geleid dat we liever niet geassocieerd worden met ouder worden/zijn. Zonde, want wie goed voor zichzelf zorgt, kan juist profiteren van alle voordelen die de tweede helft van het leven biedt. Met de campagne willen we een nieuw perspectief op ouder worden/zijn geven. Door mensen te inspireren en te laten voelen hoe mooi de tweede helft van het leven is. Goed zorgen voor je hart gaat vanaf nu niet meer over de negatieve kant van oud zijn, maar juist over de pluspunten. Dus zorg goed voor jezelf en profiteer ook van alle kennis die je hebt opgebouwd, je diepe vriendschappen, de sterke relatie met je partner en het zelfvertrouwen dat het tweede deel van je leven je brengt. Dat is de + van een sterk hart.

Media- en middelenstrategie

Op tv laten we mensen voelen wat de + van een sterk hart betekent. Met het waargebeurde verhaal van een opa die zijn zwemdiploma haalt, zodat hij met zijn kleinzoon kan gaan zwemmen. Op sociale platforms willen we mensen samenbrengen en stimuleren om hun eigen ervaringen te delen. Dit doen we door te inspireren met een portretreeks uit de doelgroep waarbij leeftijd geen enkele barrière vormt om er een actieve levensstijl op na te houden. Om het gesprek verder op gang te helpen, delen we social posts van actieve 40-plussers uit de #teambecel community. Dicht tegen het point of purchase communiceren we de rationele product-USP's via instore en OOH.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken