Sinds 2017 heeft Becel de focus in zijn merkcampagnes verlegd van 'goed voor het hart' naar '100% plantaardig'. Als gevolg hiervan zakte de kernbelofte 'Becel, goed voor het hart' steeds verder weg. Dat wilden we veranderen. Door mensen weer de relevantie van Becels kernbelofte te laten voelen. We zijn in de westerse samenleving met zijn allen gaan geloven dat het leven op zijn best is als je jong bent. Sterker nog, we zijn gaan geloven dat de kwaliteit van het leven na onze 40ste verjaardag eigenlijk alleen maar naar beneden gaat. Dat ouder worden vooral gaat over afhankelijkheid, ziekte en lage sociale status. Al deze negatieve associaties hebben ertoe geleid dat we liever niet geassocieerd worden met ouder worden/zijn. Zonde, want wie goed voor zichzelf zorgt, kan juist profiteren van alle voordelen die de tweede helft van het leven biedt. Met de campagne willen we een nieuw perspectief op ouder worden/zijn geven. Door mensen te inspireren en te laten voelen hoe mooi de tweede helft van het leven is. Goed zorgen voor je hart gaat vanaf nu niet meer over de negatieve kant van oud zijn, maar juist over de pluspunten. Dus zorg goed voor jezelf en profiteer ook van alle kennis die je hebt opgebouwd, je diepe vriendschappen, de sterke relatie met je partner en het zelfvertrouwen dat het tweede deel van je leven je brengt. Dat is de + van een sterk hart.