De Valentijnskus van PostNL

De Valentijnskus van PostNL

Categorie
Corporate, Employer Branding & Internal Communication
Adverteerder
POSTNL
Bureau
Joe Public Take-Away Advertising
Jaar
2015
Paginanummer
93

Winnaar 2015

Doelstelling

Heel Nederland de kracht van echte post en PostNL laten ervaren; mensen moeten voelen dat een echte kaart veel persoonlijker is dan een digitaal alternatief.

Doelgroep

Iedereen die een kaart kan schrijven, met een focus op Millenials die opgegroeid zijn in het digitale tijdperk.

Concept

Voor je Valentijnspost heb je dit jaar geen postzegel nodig, maar kan je je liefdesboodschap frankeren met een lipstick kus. Zo wordt de meest romantische dag van het jaar nog intiemer. PostNL laat verzenders en ontvangers ervaren dat echte post veel meer gevoel en betekenis overbrengt dan bijv. een app of Facebook bericht. Bovendien geeft dit sympathieke gebaar het imago van PostNL een flinke boost.

Media- en middelenstrategie

Enkel met PR en social media gaat de actie wereldwijd viraal en haalt het de headlines in alle landelijke media. Dit wordt in gang gezet met een persbericht, een lief online filmpje en lokale activatie. Zonder een euro te steken in above the line media wordt de actie zelfs in één dag terugverdiend met extra valentijnsomzet.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken