De vakantievoorbereiding

MINISTERIE VAN BUITENLANDSE ZAKEN / The Odd Shop

Bekijk deze campagne op pagina 273 van het SAN Jaarboek 2017.

Adverteerder
MINISTERIE VAN BUITENLANDSE ZAKEN
Bureau
The Odd Shop
Account
Oscar Hamming, Orfee Goedkoop, Iris Veenstra
Copy
Robert van der Lans
Art
Niels de Wit
Strateeg
Hans van Gils
Opdrachtgever
Nathalie Doesberg (Min. BZ), Renske van Hartevelt (DPC)
Film/Productiemaatschappij
Soul Kitchen / Joris Dommels
Editor
Jelmar Hoekstra
Muziek
Ambassadors
RTV-producer
Joze Rikken
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van MINISTERIE VAN BUITENLANDSE ZAKEN
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van The Odd Shop
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Non-Profit & Overheid
Meer Non-Profit & Overheid inzendingen

Non-Profit & Overheid

Doelstelling

Nederlandse vakantiegangers stimuleren om voor vertrek het reisadvies te checken.

Doelgroep

Alle Nederlanders die op vakantie gaan naar het buitenland.

Strategie/Concept

We claimden met de campagne de vakantievoorbereiding. Iedereen heeft zo zijn eigen manieren en rituelen om toe te leven naar een vakantie. Terwijl de een alles van tevoren uitzoekt, kijkt de ander op de plek van bestemming wel hoe het loopt. Het maakt niet uit hoe je voorbereiding eruitziet, want er komt voor iedere vakantieganger een handeling bij: Check voor vertrek het reisadvies. Want met het reisadvies van Buitenlandse Zaken ben je altijd goed voorbereid en kun je onbezorgd genieten.

Media- en middelenstrategie

Op tv werden de uiteenlopende vakantiegangers belicht in een overkoepelende commercial. Via social media werden de diverse types in losse films uitgelicht. Deze films werden gericht ingezet op daarbij passende doelgroepen en reisbestemmingen. Op radio en via social media advertising koppelden we de vakantievoorbereiding aan concrete informatie die je in het reisadvies vindt.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen