De unieke Jumbo-formule

Jumbo Supermarkten / Selmore

Nominatie 2006

Bekijk deze campagne op pagina 496 van het SAN Jaarboek 2006.

Adverteerder
Jumbo Supermarkten
Titel
Supermarkten
Bureau
Selmore
Account
Olivier Koning, Emilie van Dijk
Copy
Bas Korsten
Art
Michael Jansen
Strateeg
Otto van der Harst
Opdrachtgever
Colette Cloosterman, Ruud Huitenga
Nominatie
ja
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van Jumbo Supermarkten
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Selmore
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Retail
Meer Retail inzendingen

Retail

Doelstelling

Bouwen aan het Jumbo-merk middels een spraakmakende campagne waarin de unieke Jumbo-formule centraal staat.

Doelgroep

Primair moeders/gezinsinkopers, secundair boodschappers 13+.

Strategie/Concept

Jumbo Supermarkten moest als snel groeiende keten (nu bijna 100 winkels) een unieke plek veroveren binnen een overvolle categorie met supermarkten die nog steeds in staat van oorlog waren met elkaar. De kracht van Jumbo schuilt in de combinatie van de beste service, het grootste assortiment en de laagste prijzen van Nederland. Met recht een unieke formule, die voor iedereen die er voor ‘t eerst mee in aanraking komt wel even wennen is.

Media- en middelenstrategie

De campagne voor de unieke Jumbo-formule wordt gevoerd met een heel pallet aan middelen. Met tv als hoofdmedium om de drie pijlers van de unieke Jumboformule op impactvolle manier neer te zetten. En de inzet van print voor de diepere bewijsvoering. Verder wordt de campagnegedachte doorvertaald van instore radio tot en met het wachttekstje bij de klantenservice.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen