De toekomst van uw sector. Hoe bereidt u zich voor?

ABN AMRO / N=5

Bekijk deze campagne op pagina 44 van het SAN Jaarboek 2016.

Adverteerder
ABN AMRO
Bureau
N=5
Account
Judith Lavalette, Astrid Witteveen, Vera van Dam, Jasper Baartmans (Interactive producer)
Copy
Romke Oortwijn, Maureen van den Akker
Art
Bart Kooij, Neeltje Vervoort, Jurren Sluiter
Strateeg
Caroline van Lieshout
Opdrachtgever
ABN AMRO
Film/Productiemaatschappij
Bonkers
Editor
Annelien van Wijnbergen/Kapsalon
Muziek
If my friends could see me now
RTV-producer
Linda Kiphardt
Fotografie
Ron Gessel
Illustraties
Jeroen Brinkhuis
In samenwerking met
Universal Media
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van ABN AMRO
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van N=5
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Business-to-Business
Meer Business-to-Business inzendingen

Business-to-Business

Doelstelling

De campagne moet op een inspirerende en tastbare manier concreet maken dat ABN AMRO de wereld van de zakelijke klant echt begrijpt en met passende oplossingen komt. ABN AMRO is thuis in alle sectoren en biedt kennis en inzichten die ondernemers helpen richting te geven aan de toekomst van hun onderneming. Hoe breng je die diepgaande sectorkennis bij ondernemers onder de aandacht, zonder hen het gevoel te geven dat jij het beter weet dan zij?

Doelgroep

Ondernemers van Nederland met een omzet van 20 miljoen of meer. Hun prioriteit ligt bij de continuïteit van de onderneming.

Strategie/Concept

In de campagne spelen we met het gegeven dat de toekomst in sneltreinvaart op ons afkomt. In tv en online video adresseren we dit met een sympathieke ondernemer die zich voorbereidt op veranderingen. En we ontwikkelden op basis van de nieuwste sectorinsights voorbeelden van innovatieve maar realistische proposities voor diverse sectoren. We introduceren deze alsof ze vandaag al werkelijkheid zijn. Online volgt verdieping. Zo brengen we over dat zelfs de nabije toekomst opzienbarender is dan we ons kunnen voorstellen. We zéggen dus niet dat we diepgaande kennis van sectoren hebben, of dat ondernemers zich moeten voorbereiden op de toekomst, maar we genereren de urgency om vandaag nog gebruik te maken van de sectorkennis van ABN AMRO.

Media- en middelenstrategie

Tactiek in media is gelaagdheid. De sympathieke tvc en online video bouwen aan een groot bereik en maken ondernemers ontvankelijk voor de boodschap. Een laag dieper triggeren we ondernemers door specifieke titelselectie op radio, print en online. Via targeted social-inzet bereiken we de doelgroep met precies de juiste informatie. Aangevuld met online display en advertorials in een zakelijk umfeld, waarbij traffic wordt geboost door retargeting op ondernemers die de online video hebben bekeken. Er is ook intern intensief campagne gevoerd met o.a. narrowcasting en interne socialkanalen om zo sectorkennis via de relatiemanagers met klanten en prospects te delen.

Ga naar de campagnesite

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen