De toekomst van je kind. Wat is jouw verhaal?

ABN AMRO / N=5

Bekijk deze campagne op pagina 158 van het SAN Jaarboek 2015.

Adverteerder
ABN AMRO
Titel
Financiële dienstverlening
Bureau
N=5
Account
Judith Lavalette, Astrid Witteveen, Marieke Fernhout, Annemarie Neef
Copy
Romke Oortwijn, Wilbert Leering
Art
Bart Kooij, Olaf van der Geld
Strateeg
Marc Oosterhout, Vincent Seeber
Opdrachtgever
Roland van Maanen, Tanja Bom, Greetje Kamminga
Film/Productiemaatschappij
Rene Eller, Miauw
Editor
Martin Heijgelaar, MRTN
Muziek
Harry Sacksioni
RTV-producer
Christ Bloemheuvel
Fotografie
Maaike Koning, Ivo van der Bent
In samenwerking met
UM
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van ABN AMRO
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van N=5
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Dienstverlening Financieel
Meer Dienstverlening Financieel inzendingen

Dienstverlening Financieel

Doelstelling

Het vertrouwen terugwinnen van Nederland. De perceptie bij het grote publiek is dat ABN AMRO de klant uit het oog is verloren. En misschien was dat ook wel een beetje zo, minder sterk dan de perceptie, maar perception is reality. Daarom willen we radicaal breken met deze realiteit en iedereen laten voelen dat de klant centraal staat bij ABN AMRO. De businessfocus ligt voor deze campagne op de financiële dienstverlening en producten voor kinderen en jongeren.

Doelgroep

Iedereen, en in het bijzonder alle ouders van Nederland.

Strategie/Concept

Meer klant, minder bank. Dat is het motto van de nieuwe campagne. Hoe kun je dat beter laten zien dan het verhaal van de klant centraal te stellen. Want goed luisteren naar de ander is een belangrijke eerste stap in het terugwinnen van vertrouwen. Daarom stoppen we met over onszelf praten en nodigen we iedereen uit zijn verhaal te vertellen met het campagnethema 'Wat is jouw verhaal?' Want allemaal hebben we ons eigen verhaal. Ook binnen een gezin. Zo zien we op tv in een duospot eerst de moeder en daarna de vader van een gezin met elk hun eigen toekomstbeeld van hun dochtertje. Op social media staan juist de verhalen en toekomstdromen van de kinderen centraal door ze te vragen wat ze later willen worden. Op radio, online en in print horen en zien we een ouder en kind met hun verhaal over leren omgaan met geld. In deze middelen geven we meer aandacht aan de concrete productproposities voor kinderen en jongeren van ABN AMRO.

Media- en middelenstrategie

Tv en social media zetten we echt in om de doelgroep emotioneel te raken vanuit de nieuwe merkgedachte. Met tv creëren we een groot bereik en met social media zoeken we interactie met de doelgroep. De concrete productproposities communiceren we via radio, print, POS en online advertising.

Ga naar de campagnesite

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen