De toekomst heeft engineers nodig

De toekomst heeft engineers nodig

Categorie
Smart Idea
Adverteerder
PLATFORM 'BEANENGINEER.NL' (HOGESCHOLEN, TECHNIEK NEDERLAND, WIJ TECHNIEK EN BEDRIJVEN)
Bureau
Joe Public Take-Away Advertising
Jaar
2021
Paginanummer
403

Doelstelling

Be an Engineer wil additioneel talent werven voor de technieksector.

Doelgroep

Jongvolwassenen die geïnteresseerd zijn in een carrière in de techniek maar de juiste opleiding of werkervaring missen.

Merkomschrijving

Be an Engineer is een samenwerkingsinitiatief van een aantal hogescholen en bedrijven. Vanwege een tekort aan engineers, dat in de toekomst alleen maar groter wordt, is een traject gestart waarin studenten een betaalde deeltijdopleiding kunnen volgen bij één van de aangesloten hogescholen en tegelijkertijd direct aan de slag kunnen gaan bij een werkgever naar keuze.

Concept

Onder het motto 'de toekomst heeft engineers nodig' laten we zien dat er zonder goede engineers een hoop mis kan gaan. 3 licht komische situaties in sciencefiction sfeer maken duidelijk dat engineers ook (of eigenlijk juist) in de toekomst hard nodig zijn. Deze impactvolle beelden worden gecombineerd met concrete uitleg over de voordelen van betaald leren&werken op HBO-niveau.

Media- en middelenstrategie

Een slimme mobile-first campagne gericht op jongeren met de inzet van enigszins absurde advertenties via Instagram en Facebook Stories. Aangevuld met lokale inzet van DOOH in Rotterdam.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken