De Thuiswedstrijd. Het voorleesverhaal van Philips & PSV

De Thuiswedstrijd. Het voorleesverhaal van Philips & PSV

Categorie
Smart Idea
Adverteerder
PHILIPS BENELUX
Bureau
Triple Double Sportmarketing
Jaar
2021
Paginanummer
400

Doelstelling

Het belang van de Brainport regio Eindhoven (en het partnership met PSV) voor Philips onderstrepen en bijdragen aan de missie van Philips door een positieve impact te maken op het leven van mensen.

Doelgroep

Breed: PSV supporters & AB1. Smal: binnen de PSV-achterban: PSV-supporters met (klein)kinderen

Merkomschrijving

Philips heeft, als gezondheidstechnologiebedrijf, de missie om het leven van mensen te verbeteren. Partnerships spelen hierbij een belangrijke rol. De samenwerking met PSV is hiervoor uitermate geschikt.

Concept

Philips en PSV horen bij elkaar. Er is geen partnership in de wereld dat langer loopt. Elke dag komen er nieuwe supporters bij. Jonge fans waarvoor dit verhaal niet altijd vanzelfsprekend is. Daarom ontwikkelden we met de Eindhovense schrijfster Merel Morre het voorleesverhaal ‘De Thuiswedstrijd’, speciaal voor kinderen tot 9 jaar. Het beschrijft de bijzondere band tussen Philips en PSV op een manier die aansluit bij hun belevingswereld. Met het boek wordt het bijzondere verhaal doorgegeven aan een nieuwe generatie supporters. De eerste 1.000 exemplaren zijn via een winactie weggegeven aan PSV-fans met (klein)kinderen. Ook zijn tientallen exemplaren bezorgd bij basisscholen, kinderziekenhuizen, bibliotheken en de kinderopvang. Zo benadrukken we het belang van voorlezen omdat dit bijdraagt aan hun ontwikkeling. Het voorleesboek maakt het leven zo letterlijk een stukje beter. Vanwege de hartverwarmende reacties wordt een 2e druk gemaakt. Het boek wordt onderdeel van de onboardings-traject voor nieuwe Philips medewerkers en zal te koop zijn in de PSV FANstore en het Philips Museum. De volledige opbrengsten gaan naar stichting Lezen & Schrijven.

Media- en middelenstrategie

Via een campagnefilm, social media campagne en actiepagina maakten supporters kans op het boek. Ook organiseerden we een digitale voorleesmiddag met PSV-aanvoerder Marco van Ginkel. De livestream richtte zich specifiek op basisschoolleerlingen die vanwege de coronamaatregelen een week eerder kerstvakantie hadden. Bovendien is actief gebruik gemaakt van de PSV-community: (oud)spelers en bekende PSV-Twitteraars met (klein)kinderen ontvingen een boek om zo mee te liften op hun bereik en invloed. Kinderen die (nog) geen exemplaar hadden konden het verhaal via Google Home beluisteren.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken