In 2004 lanceerde OHRA een reclamespotje met een Paarse Krokodil, die niet wordt teruggegeven aan een klein meisje door een bureaucratische loketbeambte. De spot sloeg in als een bom en werd onderdeel van de Nederlandse cultuur. Er werd zelfs een officiële wet naar vernoemd. De Paarse Krokodil staat nog steeds symbool voor bureaucratie en rompslomp, precies hetgeen waar OHRA tegen strijdt. Om het paarse fenomeen duidelijk en onlosmakelijk aan OHRA te koppelen, krijgt het weer een prominente plek in de merkcommunicatie. Met als vaste belofte: 'verzekeren zonder Paarse Krokodillen'. Bij deze herlancering loopt het OHRA-stel de loketbeambte tegen het lijf, die 15 jaar later nog steeds op dezelfde plek in het zwembad zit. Het echtpaar Rob en Els hebben de Paarse Eend van de man buiten aangereden. Met exact dezelfde papieren rompslomp als vroeger wil de man de schade opnemen. Hoewel het stel laat zien dat tegenwoordig alles in een paar stappen is geregeld met de OHRA App, is de man hier Oost-Indisch doof voor.