De Studieprepper

De Studieprepper

Categorie
Non-Profit & Overheid
Adverteerder
RIJKSOVERHEID / MINISTERIE VAN ONDERWIJS, CULTUUR EN WETENSCHAP
Bureau
Roorda Reclamebureau
Jaar
2018
Paginanummer
319

Doelstelling

Het ministerie wil jongeren op weg helpen met de voorbereiding van een (vervolg)studie. Dit zorgt voor een groter kans van slagen.

Doelgroep

Jongeren in het laatste jaar van het mbo & eindexamenjaar van de havo/vwo die een (vervolg)studie overwegen. ±170.000 personen.

Merkomschrijving

Studeermeteenplan.nl is een overheidsplatform om jongeren voor te lichten over de mogelijkheden van & het voorbereiden op studeren in het hoger onderwijs.

Concept

In het eindexamenjaar komt er als jongere veel op je af. De StudiePrepper (Willie Wartaal) stoomt alle jongeren die (verder) willen studeren op een entertainende & energieke manier klaar voor hun (vervolg)studie. Dit jaar geeft hij meteen hele concrete tips in de online videos en zet hij de jongeren daarmee meteen aan tot actie. Go, go, go!

Media- en middelenstrategie

De doelgroep zijn zware gebruikers van online media, waardoor er is gekozen voor een videocampagne via social, YouTube & Spotify. Met verschillende video's roept de StudiePrepper je in de relevante periode op om een studiekeuzetest te doen, naar open dagen te gaan, je op tijd in te schrijven en al je geldzaken op een rij te zetten.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken