De Strijd

De Strijd

Categorie
Geïntegreerde Communicatie
Adverteerder
Centraal Beheer Achmea
Bureau
DDB Amsterdam
Jaar
2006
Paginanummer
284

Nominatie 2006

Doelstelling

Centraal Beheer Achmea (CBA) wilde haar marktleiderschap op het gebied van autoverzekeringen bevestigen. Iedereen moest weten dat CBA autogek is.

Doelgroep

Alle particuliere autorijders van Nederland. De focus in communicatie lag op mannen en vrouwen rond de 35 jaar.

Concept

Ondanks dat CBA een van de grootste verzekeraars in Nederland is, heeft het nog altijd de mentaliteit van een challenger. Als je jezelf dan als merk wilt neerzetten als dé autoverzekeraar van Nederland, vraagt dat om een campagne die met conventies in de markt breekt. De campagne is gebaseerd op de ultieme battle of the sexes. Wie rijden er beter: mannen of vrouwen? De Strijd is gevoerd op internet: mannenrijdenbeter.nl en vrouwenrijdenbeter.nl. Multifunctionele platforms om spellen te spelen, scores te bekijken, de andere sekse uit te dagen etc. Op het digitale strijdtoneel werden mannen en vrouwen uitgedaagd hun sexe gedurende 3 weken te verdedigen op het online traject Zandvoort-Apeldoorn d.m.v. 9 spellen.

Media- en middelenstrategie

De mediaondersteuning heeft een crossmediaal karakter. De twee websites stonden centraal. Om de consument uit te nodigen deel te nemen aan De Strijd, werd de campagne breed geïntegreerd ondersteund. De media hebben hun oorsprong in 3 mediadomeinen: 1. Groepsgevoel man/vrouw: TV- en radiocommercials, online advertising, e-mails, IM’s. 2. Autorijden: radiojournaals, busreclame, wildplakken. 3. Gespreksonderwerp: Boomerang kaarten, online advertising. Daarnaast werd een DM-campagne aan De Strijd gekoppeld om de verkoop van autopolissen te stimuleren. Bijzonder was het radiojournaal dat elke ochtend op Radio 538 te horen was. Hierin werd verslag gedaan van de gebeurtenissen op internet. Waar de meeste crossmediale platforms TV als medium kiezen om verslag te doen, is bij De Strijd bewust gekozen voor het ochtendspitsmoment. Het succes van De Strijd vertaalt zich naar ruim 1,2 miljoen gespeelde spellen.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken