DE STERREN VAN DE ZEE

DE STERREN VAN DE ZEE

Categorie
Geïntegreerde Communicatie
Adverteerder
DOLFINARIUM
Bureau
PPGHJWT
Jaar
2005
Paginanummer
272

Doelstelling

Nederland moet weten dat het park vernieuwd is en meer is dan een dolfijnenpark. Het Dolfinarium is een echt onvergetelijk dagje uit.

Doelgroep

Primair ouders met kinderen, secundair kinderen.

Concept

De markt verandert voor attractie- en dierenparken. Van een bezoekje naar een dagje uit. Dat geldt ook voor het Dolfinarium, het park biedt daarom veel show. Maar de nadruk moet blijven liggen op de dieren. Vandaar de pay-off: De sterren van de zee. Vervolgens is gekozen voor een geïntegreerde aanpak. Een commercial vertelt het verhaal van de pay-off, mailings brengen de nieuwe stijl onder de aandacht van zakelijke en vaste klanten en de kinderen krijgen onder meer een eigen platform op de website. Omdat bezoekers de beste ambassadeurs van je merk zijn, zijn de signing, posters en aankleding van medewerkers in het park aangepast. TITEL DE STERREN VAN DE ZEE 273 GEÏNTEGREERDE C O M M U N I C AT I E

Media- en middelenstrategie

Om ouders en kinderen te bereiken is gekozen voor Nickelodeon en Nederland 3 (rond Z@ppelin, NOS Jeugdjournaal en Het Klokhuis). Mailings zijn ingezet voor de bezoekers met een jaarpas en voor de b-to-b-communicatie. Ook de signing in het park is gebruikt om de nieuwe stijl uit te dragen. Scholen zijn benaderd door te adverteren in de schoolreisgids. Verbindende element tussen alle media is de internetsite.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken