DE SLIMSTE BELEGGER

DE SLIMSTE BELEGGER

Categorie
Dienstverlening Financieel
Adverteerder
ABN AMRO Markets
Bureau
Clockwork Amsterdam
Jaar
2008
Paginanummer
167

Nominatie 2008

Doelstelling

Het onder de aandacht brengen van het beleggingsproduct ABN AMRO Turbo’s. Niet door technische productinformatie te geven - zoals te doen gebruikelijk voor dit en aanverwante producten - maar door de doelgroep daadwerkelijk te laten ervaren hoe Turbo’s werken en wat de unieke voordelen van dit product zijn. Primaire doelstelling: werven van 15.000 deelnemers in 4 weken. Secundair: omzetverhoging Turbo’s.

Doelgroep

Actieve, offensief georienteerde beleggers. Volgens Millward Brown en Euronext zijn er hier ongeveer 180.000 van in Nederland (ten tijde van start campagne: voorjaar 2008).

Concept

Centrale concept is het spel “De Slimste Belegger”. Hierin konden deelnemers persoonlijk ervaren hoe Turbo’s werken. Zodoende nam men op een intensieve en betrokken manier kennis van de unieke productkenmerken. Alle communicatie was gericht op het spel zelf; niet op het product.

Media- en middelenstrategie

Alle communicatie (zowel on- als offline) had een sterk Drive-to-Site karakter. Om zo potentiele spelers zo snel mogelijk te kunnen activeren.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken