De singel is rond

De singel is rond

Categorie
Non-Profit & Overheid
Adverteerder
GEMEENTE UTRECHT
Bureau
Supersolid
Jaar
2020
Paginanummer
293

Winnaar 2020

Doelstelling

Een digitale heropening van de Utrechtse singel waar de stad coronaproof van kan genieten.

Doelgroep

Utrechters

Merkomschrijving

De singel is een uniek stuk rust in de binnenstad. In de jaren '70 moest een deel plaatsmaken voor een autoweg, maar die fout is nu hersteld: op 12 september kreeg Utrecht haar geliefde singel terug.

Concept

We presenteerden een openingsfilm: enthousiaste stadsgenoten zijn vanuit verschillende wijken onderweg naar de singel. Ze dragen een opvallende emmer met het rood-witte stadswapen. Ondertussen klinken de woorden van een Utrechtse spoken word artist: een ode aan de singel, gebaseerd op echte verhalen uit de stad. De Utrechters gieten hun emmers leeg en 'voltooien' zo de Stadsbuitengracht. De singel is rond.

Media- en middelenstrategie

Vlak voor de opening dook onze emmer overal op. Een mysterieuze afzender verspreidde duizend rood-witte emmers door de stad. Lokale en sociale media pikten de actie direct op: de geruchtenmachine draaide volop. Waar komen de emmers vandaan? En vooral: hoe kan ik er één bemachtigen? De nieuwsgierigen kwamen terecht op een pagina met aftelklok, waar we op 12 september met de film de singel openden.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken