De saaiste pre-roll ooit

De saaiste pre-roll ooit

Categorie
Smart Idea
Adverteerder
OHRA
Bureau
Joe Public Take Away Advertising
Jaar
2018
Paginanummer
389

Doelstelling

De Paarse Krokodil bekend maken onder millennials.

Doelgroep

Jongvolwassenen die weinig TV kijken.

Merkomschrijving

OHRA positioneert zich al 20 jaar als dé verzekeraar zonder rompslomp, waarbij alles direct wordt geregeld. Toch blijkt uit onderzoek dat te weinig millennials een scherp beeld bij OHRA hebben. OHRA geeft daarom de Paarse Krokodil weer een prominente plek in de merkcommunicatie, met de vaste belofte: 'verzekeren zonder Paarse Krokodillen'.

Concept

Hoe laat je een generatie die amper nog TV kijkt kennismaken met een fenomeen van 15 jaar geleden? Door ze zelf een paarse krokodil te laten ervaren in de eigen leefwereld. Een YouTube venster verandert in het loket van de bureaucratische zwembadmedewerker. Hij wijst je op de Skip-Ad button en de lange, absurde voorwaarden die je in moet vullen om het filmpje te bekijken. Intussen gaat hij door met datgene waar hij het best in is: niets doen.

Media- en middelenstrategie

Een pre-roll, uitsluitend ingezet op YouTube. Er wordt alles aan gedaan om te voorkomen dat je het filmpje (helemaal) bekijkt. Toch gebeurt dit wel. Met een piepklein mediabudget kennen meer dan een half miljoen millennials de Paarse Krokodil nu ook.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken