DE RODE DOOS

Vredenburg Utrecht / Skipintro

Bekijk deze campagne op pagina 609 van het SAN Jaarboek 2008.

Adverteerder
Vredenburg Utrecht
Titel
Muziekcentrum
Bureau
Skipintro
Account
Ruby Lemm, Mike Poortvliet
Copy
Hans van Dijk, Leonie de Bruijn
Art
Margriet Groen, Maarten Kleinsma, Edwin Nollen
Strateeg
Ruby Lemm
Opdrachtgever
JOAN VANDEHOEK
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van Vredenburg Utrecht
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Skipintro
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Vrije Tijd
Meer Vrije Tijd inzendingen

Vrije Tijd

Doelstelling

Bekend maken van de tijdelijke locatie van Muziekcentrum Vredenburg.

Doelgroep

Inwoners van Utrecht.

Strategie/Concept

Muziekcentrum Vredenburg zit de komende jaren op een tijdelijke locatie: Vredenburg Leidsche Rijn. “Leidsche Rijn” is in Utrecht bekend als een nieuwbouwwijk. Het tijdelijke gebouw is door vorm en kleur ook bekend als de Rode Doos. Het publiek van Vredenburg is nog niet bekend met deze locatie. Daarom is er - gezien het budget - gekozen voor een introductie onder de naam “Rode Doos”, ook omdat dit een opvallende campagne mogelijk maakt.

Media- en middelenstrategie

Er is gekozen voor lokale media: abri’s en wild plakken. Op plaatsen waar doorgaans ‘platte’ posters hangen, hingen nu driedimensionale rode dozen. In plaats van een h.a.h-folder werd er in geselecteerde wijken een rood doosje op de deurpost geplakt. Op de website is de driedimensionale Rode Doos de manier om te navigeren naar informatie over de nieuwe locatie en de programmering. In lokale ads en webvertising werd de programmering gecommuniceerd.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen