DE REVOLUTIE

DE REVOLUTIE

Categorie
Fast Moving
Adverteerder
FRICO HALFVOLLER
Bureau
S-W-H
Jaar
2005
Paginanummer
224

Doelstelling

Frico Halfvoller opvallend en onderscheidend positioneren in een overvol kaaslandschap.

Doelgroep

Boodschappers (20-49 m.n. vrouwen).

Concept

We moeten een doorbraak forceren, mensen stil laten staan bij dit product. Halfvoller kopen moet net zo vanzelfsprekend worden als halfvolle melk kopen. Er is een heel logische link te leggen tussen de revolutie die we in handen hebben en de vanzelfsprekendheid van halfvolle kaas; 35 jaar na de introductie van halfvolle melk. Iedereen wil minder vette kaas. En hij is er nu. Halfvoller. Van Frico. Voor Nederland.

Media- en middelenstrategie

De revolutie gaat gepaard met een breed mediaoffensief. Naast de commercials en het promotiegeweld op de winkelvloer is er een ‘mobiele brigade’ in het leven geroepen om de revolutie verder te verspreiden. Wildplakposters en pamfletten met de beeltenis van Che KOEvara zijn verspreid en er rijden auto’s rond die volledig beplakt zijn met Halfvollerblauw promotiemateriaal en de speciaal gemaakte aanhanger met koeien op ware grootte.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken