De reis van morgen begint bij jou.

De reis van morgen begint bij jou.

Categorie
Corporate, Employer Branding & Internal Communication
Adverteerder
NS
Bureau
N=5
Jaar
2018
Paginanummer
160

Doelstelling

De krappe arbeidsmarkt maakt het voor NS steeds moeilijker om talent aan te trekken. Bovendien heeft NS de laatste jaren weinig in het werkgeversimago geïnvesteerd. Met een nieuwe campagne willen we daarom NS positioneren als een aantrekkelijke werkgever, midden in de maatschappij, waar je als medewerker het verschil kunt maken met tastbare, zichtbare oplossingen.

Doelgroep

Met de campagne richten we ons op talent met een mbo- en hbo-opleidingsniveau. De nadruk ligt op technici, ICT, operationeel management en operatie.

Merkomschrijving

Waar ga jij naartoe vandaag? Dat is de kerngedachte van NS. NS wil mensen daarmee faciliteren in de vrijheid om te gaan en staan waar ze willen. Nieuwe medewerkers spelen een belangrijke rol om deze vrijheid mogelijk te maken.

Concept

Met 'De reis van morgen begint bij jou' laten we zien hoe je als talent bij NS werkt aan de mobiliteit van morgen. In de campagne schetsen we een toekomstbeeld waarin het openbaar vervoer steeds belangrijker wordt. Het gaat daarbij niet alleen om de trein, maar ook om de bus, de tram en bijvoorbeeld de OV-fiets. Nieuwe medewerkers spelen bij NS een sleutelrol om deze toekomst van een volledig geïntegreerde mobiliteit mogelijk te maken. Met de campagne laten we zien dat je bij NS het verschil kunt maken en bewijzen we tevens de maatschappelijke rol van NS als organisatie die Nederland vooruithelpt.

Media- en middelenstrategie

Op radio beschrijven we de mobiliteitsvraagstukken van de toekomst en leggen we de verbinding met de rol van nieuw talent bij NS. De commercials worden ingesproken door Roger van Boxtel, president-directeur van NS. Op social media en YouTube vertalen we deze vraagstukken naar concrete uitdagingen die we delen met de juiste doelgroepen. Bovendien plaatsen we digital-out-of-home-uitingen op specifieke locaties waar deze mobiliteitsvraagstukken zich afspelen. Alles komt samen op de campagnepagina.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken