De reis van morgen begint bij jou.

NS / N=5

Bekijk deze campagne op pagina 160 van het SAN Jaarboek 2018.

Adverteerder
NS
Bureau
N=5
Account
Judith Lavalette, Astrid Witteveen, Leonie van der Mark
Copy
Maureen van den Akker
Art
Neeltje Vervoort
Strateeg
Arnd Jan Gulmans, Niels Pel
Opdrachtgever
Mascha van der Heijden, Esther Miedema, Carolien Mijs
Film/Productiemaatschappij
NewAms
Editor
Amber Hooijmans
Muziek
cris&jef music
RTV-producer
Guy van der Hoop
Fotografie
Carla Kogelman
In samenwerking met
Initiative Media
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van NS
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van N=5
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Corporate
Meer Corporate inzendingen

Corporate

Doelstelling

De krappe arbeidsmarkt maakt het voor NS steeds moeilijker om talent aan te trekken. Bovendien heeft NS de laatste jaren weinig in het werkgeversimago geïnvesteerd. Met een nieuwe campagne willen we daarom NS positioneren als een aantrekkelijke werkgever, midden in de maatschappij, waar je als medewerker het verschil kunt maken met tastbare, zichtbare oplossingen.

Doelgroep

Met de campagne richten we ons op talent met een mbo- en hbo-opleidingsniveau. De nadruk ligt op technici, ICT, operationeel management en operatie.

Strategie/Concept

Met 'De reis van morgen begint bij jou' laten we zien hoe je als talent bij NS werkt aan de mobiliteit van morgen. In de campagne schetsen we een toekomstbeeld waarin het openbaar vervoer steeds belangrijker wordt. Het gaat daarbij niet alleen om de trein, maar ook om de bus, de tram en bijvoorbeeld de OV-fiets. Nieuwe medewerkers spelen bij NS een sleutelrol om deze toekomst van een volledig geïntegreerde mobiliteit mogelijk te maken. Met de campagne laten we zien dat je bij NS het verschil kunt maken en bewijzen we tevens de maatschappelijke rol van NS als organisatie die Nederland vooruithelpt.

Media- en middelenstrategie

Op radio beschrijven we de mobiliteitsvraagstukken van de toekomst en leggen we de verbinding met de rol van nieuw talent bij NS. De commercials worden ingesproken door Roger van Boxtel, president-directeur van NS. Op social media en YouTube vertalen we deze vraagstukken naar concrete uitdagingen die we delen met de juiste doelgroepen. Bovendien plaatsen we digital-out-of-home-uitingen op specifieke locaties waar deze mobiliteitsvraagstukken zich afspelen. Alles komt samen op de campagnepagina.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen