De reis is van jou

De reis is van jou

Categorie
Dienstverlening
Adverteerder
NS
Bureau
N=5
Jaar
2016
Paginanummer
116

Doelstelling

Het jaar 2016 stond voor NS in het teken van ingrijpende werkzaamheden aan het spoor. Dit zorgde van april tot en met oktober voor flinke hinder voor klanten op veel plekken in het land. Het getuigde van ambitie en geloof in de kracht van het merk om toch de emotionele binding van reizigers met NS te willen vergroten en ze meer kilometers te laten reizen.

Doelgroep

Alle treinreizigers.

Concept

De merkmissie 'De reis is van jou' is sturend voor alle activiteiten van NS. Campagnes raken niet alleen consistent de emotie van het reizen, maar empoweren ook de individuele reiziger om meer uit zijn reis te halen. Alleen zo kan de binding tussen NS en zijn klanten verstevigd worden. Zo werd er een emotioneel impactvolle campagne over treinavonturen gevoerd, gericht op ouders met jonge kinderen. We zorgden dat deze doelgroep met een speciale NS KidsApp de treinreis zelf ook echt avontuurlijk kon maken. We voerden een campagne over dat de trein mensen bij elkaar brengt. En we zorgden dat we via een Facebookapplicatie mensen ook echt weer in contact brengen met verre vrienden. Emotioneren én empoweren. Dit gaat verder dan alleen campagnes. Het geldt bijvoorbeeld ook voor het nieuwe klantrelatieprogramma NS Extra. Met niet alleen persoonlijke aanbiedingen, maar ook services gericht om meer uit je reis te halen.

Media- en middelenstrategie

De keuze uit middelen is vandaag de dag bijna onbeperkt. Een krachtige merkmissie als rode draad is daarom belangrijker dan ooit. Dit maakt het ook mogelijk dat elke campagne middelenvrij kan worden ontwikkeld. Wat ertoe kan leiden dat het bereik van tv wordt ingezet samen met het engagement van een app die je reis tot een avontuur maakt, dat vervolgens via influencers en een samenwerking met Nickelodeon en pr wordt verspreid. Dat er een branded content samenwerking is opgezet met LINDA, waarin NS je helpt nieuwe reizen te maken. En dat een uitcheckalert werd ontwikkeld, waarmee je een melding krijgt als je vergeet uit te checken. Alles is erop gericht om de reis nog meer van jou te maken.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken