De praatpaal gaat digitaal!

ANWB / Fresh Bridge

Bekijk deze campagne op pagina 334 van het SAN Jaarboek 2017.

Adverteerder
ANWB
Bureau
Fresh Bridge
Account
Chris Derksen
Copy
Alex Vijfvinkel, Chris Derksen
Art
Myrte van Leyden
Strateeg
Chris Derksen
Opdrachtgever
Mirjam van der Esch
Film/Productiemaatschappij
Amar Somaroo, Roderick Cremers
Editor
Amar Somaroo, Phong Huynh
Fotografie
Myrte van Leyden
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van ANWB
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Fresh Bridge
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Smart Idea
Meer Smart Idea inzendingen

Smart Idea

Doelstelling

De Praatpaal is met pensioen. Dat vertrek zou in een korte tijd hoe dan ook de nodige reacties opleveren. Deze social media campagne moest dit sentiment positief houden en tegelijk de vervangende ANWB Wegenwacht app onder de aandacht brengen.

Doelgroep

Alle ANWB Leden en alle iOS & Android gebruikers in Nederland met interesses in Verkeer & verkeersveiligheid.

Strategie/Concept

Het feit dat een icoon uit het Nederlandse landschap verdween, is jammer en die emotie moest erkend worden. Tegelijkertijd was dit een kans om de app, die nog makkelijker in gebruik is ('altijd de praatpaal op zak!'), onder de aandacht te brengen.

Media- en middelenstrategie

Een kwalitatief hoogwaardige video- & fotoshoot voor social media content, gecombineerd met slimme, kosteneffectieve social-advertising zorgde ervoor dat emoties uit de doelgroep erkend werden en dat deze kortstondige activatie bijdroeg aan conversie-, merk- en gedrags-doelstellingen.

Ga naar de campagnesite

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen