De praatpaal gaat digitaal!

De praatpaal gaat digitaal!

Categorie
Smart Idea
Adverteerder
ANWB
Bureau
Fresh Bridge
Jaar
2017
Paginanummer
334

Doelstelling

De Praatpaal is met pensioen. Dat vertrek zou in een korte tijd hoe dan ook de nodige reacties opleveren. Deze social media campagne moest dit sentiment positief houden en tegelijk de vervangende ANWB Wegenwacht app onder de aandacht brengen.

Doelgroep

Alle ANWB Leden en alle iOS & Android gebruikers in Nederland met interesses in Verkeer & verkeersveiligheid.

Merkomschrijving

De Koninklijke Nederlandse Toeristenbond ANWB is een vereniging die met een unieke mix van beïnvloedende en dienstverlenende activiteiten de belangen van haar leden behartigt op het gebied van mobiliteit, vakantie en vrije tijd.

Concept

Het feit dat een icoon uit het Nederlandse landschap verdween, is jammer en die emotie moest erkend worden. Tegelijkertijd was dit een kans om de app, die nog makkelijker in gebruik is ('altijd de praatpaal op zak!'), onder de aandacht te brengen.

Media- en middelenstrategie

Een kwalitatief hoogwaardige video- & fotoshoot voor social media content, gecombineerd met slimme, kosteneffectieve social-advertising zorgde ervoor dat emoties uit de doelgroep erkend werden en dat deze kortstondige activatie bijdroeg aan conversie-, merk- en gedrags-doelstellingen.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken