DE POSTBANK EN ING BANK WORDEN ING

DE POSTBANK EN ING BANK WORDEN ING

Categorie
Corporate, Employer Branding & Internal Communication
Adverteerder
De Postbank en ING Bank
Bureau
Leukwerkt Worldwide
Jaar
2008
Paginanummer
82

Nominatie 2008

Doelstelling

Laat gedurende 2008 zien dat de nieuwe ING een optelsom van kracht is van de toegankelijke Postbank en de deskundige ING Bank. Zorg dat bekendheid over het samengaan stijgt en dat klanten er een positief gevoel bij krijgen.

Doelgroep

Alle klanten van de 2 banken. De Postbank (7,5 miljoen), ING Bank (1 miljoen). En alle medewerkers.

Concept

De optelsom van kracht. Via het gebruik van sterke bestaande en nieuwe properties letterlijk de kracht van beide merken aan elkaar koppelen in een camp. In beeld: het oranje van ING Bank en de bekende blauwe Postbank leeuw. Maar ook inhoudelijk door in de dialoog tussen de 2 leeuwen duidelijk te maken wat de kracht van de twee merken is. Een optelsom van kracht, de toegankelijkheid van de Postbank en de deskundigheid van ING Bank. Tone of voice: optelsom van humor en sympathie. Dialoog met een knipoog om het huidige ING bank merk laagdrempeliger en toegankelijk te maken. Op luchtige en sympathieke wijze haken ze in op de actualiteit en verklappen ze iets over de toekomstige merkidentiteit Timing: optelsom van oranje momenten. Aansluitend op relevante Oranje momenten waar met een knipoog op een leuke manier de boodschap van de bank kan worden gebracht. Koninginnedag, Prinsjesdag en het EK voetbal als ultiem oranje moment. En aan het einde van het jaar, tussen Kerst en Nieuwjaar, zien we in een speciale commercial dat de blauwe leeuw omkleurt tot een tweede oranje leeuw.

Media- en middelenstrategie

Het hele jaar opduiken als er het moment voor is. Functioneel op momenten dat het belangrijk voor de klanten is om geïnformeerd te worden. Door de doorlopende discussie van de twee leeuwen over oranje, ontstaat ook relevantie voor deze campagne op oranjemomenten; zichtbaar aanwezig in print op de ´nationale´ dagen. Extra druk met TV-inzet tijdens EK en vlak voor de merkomslag; Kerst. Ook was er een eigen Oranjeportal en voor de jeugd een duidelijke aanwezigheid in het Habbo Hotel. Tevens doken de 2 leeuwen door het jaar steeds meer op in de reguliere campagnes van beide banken.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken