De plant als vrouwenmagneet

De plant als vrouwenmagneet

Categorie
Non-Profit & Overheid
Adverteerder
MOOIWATPLANTENDOEN.NL
Bureau
The Gardeners
Jaar
2017
Paginanummer
281

Nominatie 2017

Doelstelling

Doel van de campagne is om op een opvallende manier te laten zien dat kamerplanten ook leuk zijn voor mannen.

Doelgroep

Met de campagne willen we de interesse wekken van mannen voor de kamerplant. Juist omdat de man minder vaak voor zichzelf een plant koopt.

Merkomschrijving

Mooiwatplantendoen.nl is een merk van Bloemenbureau Holland. Een onafhankelijke stichting die consumenten inspireert om bloemen en planten te kopen.

Concept

De insteek van de campagne is de plant als vrouwenmagneet. Zelfbenoemd vrouwendeskundige Maxim Hartman legt in een reeks humoristische onlinefilmpjes haarfijn uit waarom. Een plant geeft de man de mogelijkheid om zich van zijn zachtere, verzorgende kant te laten zien. Zoals Maxim zelf zegt: 'Achter iedere succesvolle man staat een plant. Dat vinden de vrouwtjes fantastisch en daar krijg je dus veel aandacht mee.'

Media- en middelenstrategie

Er is gekozen voor een YouTube-central contentstrategie, waarbij alle communicatie richting dit platform werd geleid. Bijzonder aan deze campagne was de opzet om paid, owned en earned media volledig geïntegreerd aan te pakken, zodat de inzet van middelen optimaal op elkaar aansloot en elkaar heeft versterkt.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken