De Paradox van Zoet

De Paradox van Zoet

Categorie
Fast Moving
Adverteerder
HERTOG JAN
Bureau
The Valley
Jaar
2021
Paginanummer
246

Nominatie 2021

Doelstelling

Toename merkkracht

Doelgroep

Bierliefhebbers

Merkomschrijving

Hertog Jan is het meest geliefde biermerk van NL en draait consistent om de brouwerij, brouwers en speciaalbieren, omdat de waardering daarvoor afstraalt op pilsener. Dat maakt productontwikkeling de beste reden voor communicatie.

Concept

Grand Prestige Vatgerijpt is elk jaar het pronkstuk van onze brouwers. Dit keer rijpte het op vaten van Portugese dessertwijnen (zoals Port). Waar vorige edities een flinke piek in merkbeleving opleverden, zijn fans nu maanden bij de campagne betrokken. ‘De Paradox van Zoet’ speelt in op de bierwereld die ‘zoet’ als negatief ervaart. We lanceerden een uitgebreide onlinecampagne en de Voorproef Experience: ingrediënten en interactieve films voor fans, om met brouwers te beproeven wat de Portugese ambacht doet met smaak. De interesse in het bier groeide en leidde fans naar tastings, tours en de lancering waar we in 30 min. uitverkochten. Het bereik was zoals gepland, veel groter dan het aanbod. Zo is Vatgerijpt een hefboom voor groei van merk en marktaandeel van heel Hertog Jan.

Media- en middelenstrategie

Productinnovatie. Long&short social content. Influencers. Live events.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken