DE OVERTUIGENDE ZAKENAUTO. DE NIEUWE JETTA.

DE OVERTUIGENDE ZAKENAUTO. DE NIEUWE JETTA.

Categorie
Durables
Adverteerder
PON’S AUTOMOBIELHANDEL B.V. (VOLKSWAGEN PERSONENWAGENS)
Bureau
DDB Amsterdam
Jaar
2005
Paginanummer
200

Doelstelling

Introduceer de nieuwe Volkswagen Jetta en positioneer de auto als geloofwaardige zakenauto.

Doelgroep

Jonge, carrièremakende mannen, op zoek naar een nette, representatieve leaseauto; mannen voor wie de Golf te voorspelbaar is of te weinig ruimte biedt, en voor wie de Passat buiten bereik ligt.

Concept

De Jetta heeft het als model in ‘t verleden zwaar gehad. Deze campagne voor het vernieuwde model wil de Jetta niet alleen (opnieuw) introduceren, maar de wagen in één klap positioneren als overtuigende zakenauto. De campagne doet dat door in feite de Jetta-rijder te positioneren: die moet je goed in de gaten houden (net als de auto zelf); hij is namelijk nogal slim en commercieel (net als de auto zelf).

Media- en middelenstrategie

Deze zakelijke doelgroep is met tijdschriften en via internet goed te vinden. Daarnaast creëerden we zichtbaarheid ‘langs de weg’, door de Jetta neer te zetten bij de drukste tankstations in Nederland en door een afbeelding te plaatsen op het grootste (bewegende) megaboard langs de Nederlandse snelwegen.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken