De Oplossing van Nederland

De Oplossing van Nederland

Categorie
Dienstverlening Financieel
Adverteerder
INTERPOLIS
Bureau
DigitasLBi
Jaar
2013
Paginanummer
200

Nominatie 2013

Doelstelling

Interpolis belooft dat verzekeren anders kan. In een tijd waarin vertrouwen en geloofwaardigheid onder druk staan, treedt Interpolis opnieuw anders in contact met klanten om deze ambitieuze belofte te bewijzen. In een open dialoog willen wij met innovatieve oplossingen komen voor het omgaan met risico's. Een nieuwe stap in de duurzame doorontwikkeling van onze Glashelder positionering waarmee we de merkvoorkeur, klanttevredenheid en koopintentie verder laten stijgen.

Doelgroep

Iedereen die zich afvraagt hoe je beter kunt omgaan met de risico's in je leven. En daarvoor wel een oplossing heeft of kan gebruiken.

Concept

Via het platform De Oplossing Van doen we een beroep op de denkkracht van Nederland. Om samen te zoeken naar andere manieren om met risico's om te gaan. Soms is verzekeren de beste oplossing, soms juist preventie en soms wat extra sparen. Dat is voor iedereen anders. Door de kennis van heel Nederland te combineren met de expertise van Interpolis, leidt dit tot innovatie in diensten en producten. Zo komt Interpolis samen met Nederland tot een palet aan oplossingen dat klanten écht gemoedsrust biedt. We trapten af met het thema Wonen. Ruim 120.000 unieke bezoekers droegen meer dan 1.800 unieke oplossingen aan. Daarmee tonen we aan dat het nadenken over risico's geen low-interest onderwerp hoeft te zijn. De beste oplossing is met ondersteuning van Interpolis ontwikkeld en in productie genomen. Een eerste voorbeeld van hoe wij klanten écht invloed gaan geven op de bedrijfsvoering van Interpolis.

Media- en middelenstrategie

Om het initiatief uit te leggen, trapten we af met een introductiefilm (>240.000 views). Awareness rond het thema werd gecreëerd door middel van een tv-commercial + tag on. Influentials en partners werden benaderd om met de eerste oplossingen te komen. Deze werden als bewijs ingezet in de radiocommercials en online campagne. Hiermee riepen wij heel Nederland op om ook deel te nemen. Uiteindelijk werd het initiatief en de behaalde resultaten opgepikt door de pers en Minister Opstelten.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken