De onuitwisbare herinnering

De onuitwisbare herinnering

Categorie
Dienstverlening Financieel
Adverteerder
AMERICAN EXPRESS
Bureau
Ogilvy & Mather Amsterdam
Jaar
2017

Doelstelling

American Express wil zich onderscheiden door niet zozeer functionele productvoordelen, maar vooral de emotionele merkbelofte te communiceren: de persoonlijke service die ervaringen meer memorabel maakt. De campagne moest daarom op een inspirerende manier concreet maken dat je met American Express onvergetelijke momenten kunt beleven.

Doelgroep

Levensgenieters van 18-45 jaar met een bovenmodaal inkomen. Zij die hun horizon willen verbreden, nieuwe dingen willen ontdekken en op zoek zijn naar unieke ervaringen.

Strategie/Concept

Ooit koesterden we onze herinneringen en maakten ze blijvend met tastbare fotoalbums en souvenirs. Maar nu we alles wat we meemaken continu op Facebook en Instagram zetten, zijn we alles vaak ook direct weer vergeten. American Express vindt dat we meer uit het leven kunnen halen als we sommige momenten meer zorg en aandacht geven. Om dit duidelijk te maken nodigden we foodie en fotografe Renée Kemps uit voor een culinaire reis en vroegen haar deze vast te leggen en te delen. Vervolgens veranderden we haar vluchtige posts in iets dat net zo uniek en blijvend is als een American Express ervaring. We vroegen Henk Schiffmacher om haar foto's te transformeren tot een unieke getatoeëerde stoel die haar na terugkomst als verrassing werd gepresenteerd: een onuitwisbare herinnering.

Media- en middelenstrategie

De digitale campagne werd gelaagd uitgerold op basis van een touch-tell-sell opbouw. Naast de posts op de sociale kanalen van influencer Renée, deelden we via eigen (sociale) kanalen content over haar culinaire ervaring en de onthulling van de stoel. Waarna we via display bannering en slimme retargeting behalve de doelgroep ook look-a-like audiences wisten te bereiken.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken