De Ontbijtchecker helpt consument bewust te kiezen

De Ontbijtchecker helpt consument bewust te kiezen

Categorie
Smart Idea
Adverteerder
QUAKER
Bureau
Fitzroy
Jaar
2018
Paginanummer
394

Doelstelling

Veel consumenten hebben een vertekend beeld rondom de hoeveelheid suiker, vetten, vezels en proteïne van Quaker's Cruesli. We willen hen op een impactvolle manier laten zien wat de waarheid is.

Doelgroep

Consumenten die (semi)bewust bezig zijn met voeding voor henzelf en/of hun gezin.

Merkomschrijving

De productlijn van Quaker Cruesli: de bekende krokante muesli waarmee je je dag goed begint.

Concept

In plaats van onze boodschap te duwen, willen we onze doelgroep een service bieden waarmee zij zelf kunnen ontdekken hoeveel suikers, kcal, vetten, vezels en proteïne hun ontbijt bevat. We introduceren de Ontbijtchecker: een initiatief van Quaker, het Diabetes Fonds en Stichting Questionmark. Een online tool waar meer dan 100 ontbijtjes en ontbijtproducten met elkaar kunnen worden vergeleken. Ook die van Quaker's concurrenten.

Media- en middelenstrategie

We gebruikten voornamelijk digitale kanalen zoals pre-rolls, bannering, social ads en interactieve OOH. En via onze eigen www.ontbijtchecker.nl werden veelgestelde vragen rondom suiker, ontbijtjes en Cruesli beantwoord door o.a. de diëtisten van het Diabetes Fonds.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken