De Ontbijtchecker helpt consument bewust te kiezen

QUAKER / Fitzroy

Bekijk deze campagne op pagina 394 van het SAN Jaarboek 2018.

Adverteerder
QUAKER
Bureau
Fitzroy
Account
Fitzroy
Copy
Fitzroy
Art
Fitzroy
Strateeg
Fitzroy
Opdrachtgever
Noor Hendriks, Anneke Bakker
Editor
Rens Wegerif
In samenwerking met
Capitola
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van QUAKER
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Fitzroy
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Smart Idea
Meer Smart Idea inzendingen

Smart Idea

Doelstelling

Veel consumenten hebben een vertekend beeld rondom de hoeveelheid suiker, vetten, vezels en proteïne van Quaker's Cruesli. We willen hen op een impactvolle manier laten zien wat de waarheid is.

Doelgroep

Consumenten die (semi)bewust bezig zijn met voeding voor henzelf en/of hun gezin.

Strategie/Concept

In plaats van onze boodschap te duwen, willen we onze doelgroep een service bieden waarmee zij zelf kunnen ontdekken hoeveel suikers, kcal, vetten, vezels en proteïne hun ontbijt bevat. We introduceren de Ontbijtchecker: een initiatief van Quaker, het Diabetes Fonds en Stichting Questionmark. Een online tool waar meer dan 100 ontbijtjes en ontbijtproducten met elkaar kunnen worden vergeleken. Ook die van Quaker's concurrenten.

Media- en middelenstrategie

We gebruikten voornamelijk digitale kanalen zoals pre-rolls, bannering, social ads en interactieve OOH. En via onze eigen www.ontbijtchecker.nl werden veelgestelde vragen rondom suiker, ontbijtjes en Cruesli beantwoord door o.a. de diëtisten van het Diabetes Fonds.

Ga naar de campagnesite

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen