De ongezouten waarheid

NIERSTICHTING / XXS Amsterdam

Bekijk deze campagne op pagina 291 van het SAN Jaarboek 2016.

Adverteerder
NIERSTICHTING
Bureau
XXS Amsterdam
Account
Francis Oud
Copy
Saskia Meijer
Art
René Verhagen
Strateeg
José Evers
Opdrachtgever
Nicolet Annema, Iris Groenenberg, Wendy van Wijk, Sonja van Amerongen, Astrid Simonis
In samenwerking met
Maxus+Helder
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van NIERSTICHTING
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van XXS Amsterdam
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Non-Profit & Overheid
Meer Non-Profit & Overheid inzendingen

Non-Profit & Overheid

Doelstelling

Je mag maximaal 6 gram zout per dag, we eten 9 gram. Dat kan je nieren onherstelbaar beschadigen. Daarom pleit de Nierstichting voor minder zout. Maar dat is niet eenvoudig. Het verschil tussen 6 en 9 gram zegt mensen niks. En ze denken dat ze goed bezig zijn. Doel was de doelgroep informeren over de gevaren van teveel zout en inzicht geven in het eigen zoutgebruik. Secundair doel: positieve impact op het Nierstichting merk.

Doelgroep

In Nederland hebben zo'n 1.700.000 mensen nierschade, maar weten dat vaak niet. Nierschade ontstaat op latere leeftijd, dus is onze communicatie gericht op Nederlanders 50 plus.

Strategie/Concept

We confronteren Nederland met de ongezouten waarheid. We eten per jaar 1 kilo zout teveel. Die boodschap komt aan. Vervolgens bieden we een simpel handelingsperspectief. Doe de Zoutmeter! Meet hoeveel zout je eet. Ontdek in welke producten meer zout zit dan je dacht. En wat een alternatief is.

Media- en middelenstrategie

Met inzet van radio, blogs en gezondheidssites deden bijna een kwart miljoen mensen de Zoutmeter.

Ga naar de campagnesite

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen