De ongezouten waarheid

De ongezouten waarheid

Categorie
Non-Profit & Overheid
Adverteerder
NIERSTICHTING
Bureau
XXS Amsterdam
Jaar
2016
Paginanummer
291

Doelstelling

Je mag maximaal 6 gram zout per dag, we eten 9 gram. Dat kan je nieren onherstelbaar beschadigen. Daarom pleit de Nierstichting voor minder zout. Maar dat is niet eenvoudig. Het verschil tussen 6 en 9 gram zegt mensen niks. En ze denken dat ze goed bezig zijn. Doel was de doelgroep informeren over de gevaren van teveel zout en inzicht geven in het eigen zoutgebruik. Secundair doel: positieve impact op het Nierstichting merk.

Doelgroep

In Nederland hebben zo'n 1.700.000 mensen nierschade, maar weten dat vaak niet. Nierschade ontstaat op latere leeftijd, dus is onze communicatie gericht op Nederlanders 50 plus.

Concept

We confronteren Nederland met de ongezouten waarheid. We eten per jaar 1 kilo zout teveel. Die boodschap komt aan. Vervolgens bieden we een simpel handelingsperspectief. Doe de Zoutmeter! Meet hoeveel zout je eet. Ontdek in welke producten meer zout zit dan je dacht. En wat een alternatief is.

Media- en middelenstrategie

Met inzet van radio, blogs en gezondheidssites deden bijna een kwart miljoen mensen de Zoutmeter.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken