DE NUON NEDERLAMP

DE NUON NEDERLAMP

Categorie
Geïntegreerde Communicatie
Adverteerder
Nuon Corporate
Bureau
N=5. PR: TBWAPR Company. Online: .bone
Jaar
2008
Paginanummer
378

Doelstelling

Nuon’s merksympathie vergroten door op een impactvolle & leuke manier te laten zien dat Nuon het Nederlands Elftal sponsort. Haak hierbij in op de oranjegekte rondom het EK 2008 en leg een logische link met duurzaamheid.

Doelgroep

Voetbalminnend Nederland

Concept

Als trotse sponsor van het Nederlands Elftal wil Nuon tijdens het EK 2008 Oranje aanmoedigen. Maar hoe leg je een logische en relevante link tussen een energieleverancier, duurzaamheid en het EK? De oplossing is een ‘Oranjegadget’ waarmee je Oranje én het milieu support: de gratis Nuon Nederlamp. Een spaarlamp in oranje hoes waarmee je je huis, kroeg of kantoor in Oranjestemming brengt. En na het EK is het weer een gewone spaarlamp. De Nederlamp staat als uniek oranjepremium centraal in de campagne en leent zich perfect voor een brede & creatieve doorvertaling om Nederland te enthousiasmeren voor Oranje en natuurlijk ook het milieu. Media& Middelenstrategie: Om de Nederlamp in korte tijd te populariseren wordt een opvallend & breed geïntegreerd platform opgezet. De

Media- en middelenstrategie

aftrap vindt onder belangstelling van een groot publiek en diverse media plaats op de Magere Brug die verandert in de ‘Oranje brug’ door alle 1.800 lampen te vervangen door Nederlampen. De pers wordt vooraf ingelicht met een PR-kit en redactiebezoeken. Cafés, media en zakelijke klanten worden voorzien van ‘Het Nederlamps Elftal’. De TVC vergroot het oranjegevoel door een unieke ‘stunt’ waarmee Nederland laat zien dat Oranje erbij is op het EK. Op de radio klinkt het supporterslied. Advertenties in dagbladen en een billboard op Schiphol versterken de zichtbaarheid en herkenbaarheid. Voor de wedstrijd Nederland Rusland wordt een inhaker ingezet. Online bannering versterkt de bekendheid. De campagnesite vangt geïnteresseerden op voor extra info. Het promoteam deelt op 200 high-traffic locaties lampen uit met oranje busjes uit de TVC. Instore materiaal laat de actie leven in alle Nuon energiewinkels. De forse free publicity die dit alles veroorzaakt, versterkt de populariteit nog eens flink.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken