De nieuwe Yaris, minstens zo goed als de vorige

De nieuwe Yaris, minstens zo goed als de vorige

Categorie
Durables
Adverteerder
Toyota Nederland
Bureau
Launched
Jaar
2012
Paginanummer
220

Nominatie 2012

Doelstelling

Introduceren van de derde generatie Yaris in Nederland en bevestigen van het kwaliteitsimago en de hoge merkloyaliteit van Toyota.

Doelgroep

Waar normaal bij modelintroducties in de autobranche de vernieuwingen van het jongste model centraal worden gesteld, richt Toyota zich in deze campagne primair op de grote groep tevreden Yaris rijders van het voorgaande model. Zij zijn immers de meest overtuigende ambassadeurs van de Yaris.

Concept

Met het thema 'De nieuwe Yaris, minstens zo goed als de vorige' bevestigen we huidige klanten in hun tevredenheid en spreken we nieuwe kopers aan. In de campagne zien we hoe tevreden klanten vrijwel blindelings de nieuwe generatie Yaris bestellen bij de dealer. Iets wat niet gebruikelijk is voor een dergelijke grote aankoop.

Media- en middelenstrategie

Nog voordat het nieuwe model in de showroom staat lezen huidige rijders in eDM's en Toyota magazine over de positieve ervaringen van andere Yaris rijders die als eersten in Nederland de nieuwe Yaris mogen uitproberen. Ook daarna blijven we ons richten op huidige Yaris rijders, maar doordat we gebruik maken van massamedia spreken we tegelijkertijd wel degelijk nieuwe kopers aan. In de TV-campagne zien we hoe diverse Yaris rijders vrijwel blindelings een nieuw model bestellen bij de dealer. In de commercial 'Proefrit' zien we bijvoorbeeld een Yaris rijder die na 6 meter rijden al genoeg weet: ook de nieuwe Yaris is weer van topkwaliteit. In dagbladen maken we een herhalingsaankoop voor huidige rijders wel heel eenvoudig (met een knipoog). Het grootste deel van de pagina wordt gevuld door een uitknipbare bon met de heading 'Ja, ik wil weer een Toyota Yaris.' Ook online en outdoor tonen we het oude en het nieuwe model gebroederlijk naast elkaar. De showroom maakt de campagne compleet. Met een speciaal 6 meter kort Yaris proefrit parcours bij de dealers, worden klanten er ook daar op gewezen dat de keuze voor de nieuwe Yaris zo gemaakt is.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken