De nieuwe nummer 1

De nieuwe nummer 1

Categorie
Dienstverlening Financieel
Adverteerder
NEW10
Bureau
XXS Amsterdam
Jaar
2018
Paginanummer
228

Doelstelling

Was de markt voor bedrijfsleningen tot voor een aantal jaar het domein van de grootbanken, anno nu kun je als ondernemer op veel meer plaatsen terecht. Bij online spelers als Spotcap en Swishfund of crowdfunding platformen als Fundingcircle. New10 werd door ABN AMRO eind 2017 geïntroduceerd als antwoord op deze ontwikkeling. Communicatiedoelstelling voor 2018 is om met New10 de nummer 1 in dit segment te worden wat betreft bekendheid en overweging. Daarnaast was de doelstelling om traffic te genereren naar new10.com.

Doelgroep

MKB Bedrijven in Nederland met de nadruk op het kleinbedrijf met 2 tot 20 medewerkers die een lening zoeken.

Merkomschrijving

New10 is het nieuwe online merk van ABN AMRO waar bedrijven binnen 15 minuten weten of ze tot 1.000.000 euro kunnen lenen. Het proces is geheel geautomatiseerd en maakt gebruik van online data en de financiële software van de klant.

Concept

Steeds meer merken betreden de markt van online zakelijke leningen. Uitdaging is om in zo'n overvolle markt met een eigen profiel boven de massa uit te steken. De categorie is echter ook nog in ontwikkeling, dus als leidend merk is het zaak om de categorie te bouwen. Deze balans heeft New10 uitstekend weten te vinden door de brug te slaan tussen de realiteit van de ondernemer, de uitdagingen die op je (groei) pad komen en het belang van een goede financiële partner. Ondernemers lenen geld om te groeien en dat is een proces dat New10 door en door kent. Groei gaat altijd in fases en het is iedere keer weer de uitdaging ('tipping point') om naar een volgende fase te gaan.

Media- en middelenstrategie

In de zogenaamde 'See' fase wordt middels een sterke aanwezigheid op radio gebouwd aan merk- en propositiebekendheid. Voor de 'Think' fase werken we samen met het platform 'De Ondernemer' van de Persgroep. In een serie portretten van ondernemers delen we de ervaringen over de uitdaging van de volgende stap in het groeiproces van ondernemers ('Tipping point'). Deze verhalen worden in de vorm van artikelen, video content en online video gedeeld. De 'Do' fase bestaat uit een programmatic laag waarin specifieke USP's centraal staan.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken