De Nieuwe N200: effectief pionieren met bereikbaarheidstools en sociale media

De Nieuwe N200: effectief pionieren met bereikbaarheidstools en sociale media

Categorie
Non-Profit & Overheid
Adverteerder
WATERNET
Bureau
Tappan
Jaar
2019
Paginanummer
259

Doelstelling

Sterke verbetering van de 'customer journey' weggebruiker, omgeving en betrokken stakeholders tijdens de rigoureuze vernieuwing snelweg N200, ofwel 'Project De Nieuwe N200'. Realisatie vloeiende overgang van oud naar nieuw.

Doelgroep

Weggebruikers, omgeving, rijksoverheid, gemeenten, journalisten en de 4 opdrachtgevers.

Merkomschrijving

De N200 doorkruist Halfweg, ligt deels in Amsterdam Nieuw-West en is een belangrijke doorgangsroute. De weg en directe omgeving worden vernieuwd. Alle werkzaamheden worden in één keer uitgevoerd. Scheelt veel tijd, geld en maakt de N200 beter passend in de omgeving.

Concept

Door integrale aanpak van verkeer, mobiliteit en communicatie plus inzet van innovatieve bereikbaarheidstools, een uitgebalanceerde PR strategie en inzet sociale media, optimaliseren we de wegervaring voor de doelgroep.

Media- en middelenstrategie

Naast 'traditionele' media en eigen site, pioniert 'De Nieuwe N200' via Google Maps, Flitsmeister en live-communicatie, waardoor de info over dit traject altijd actueel is. Via Facebook en Flitsmeister worden weggebruikers via 'geofencing' supergericht geïnformeerd: een blueprint voor nieuwe digitale overheidscommunicatie.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken