De nieuwe fles van Grolsch

De nieuwe fles van Grolsch

Categorie
Geïntegreerde Communicatie
Adverteerder
Koninklijke Grolsch N.V.
Bureau
DDB, Bookmark, Initiative Media
Jaar
2007
Paginanummer
290

Nominatie 2007

Doelstelling

Middels een spectaculaire introductie de mensen de nieuwe fles van Grolsch laten beleven zodat Nederland Grolsch herontdekt als het eigenzinnige premiummerk met de mooiste fles.

Doelgroep

Primair Grolsch-drinkers. Zij worden onderverdeeld naar fans (trouw), vrienden (minder trouw) en kennissen (minst trouw). De nieuwe fles en bijbehorende campagne moet fans bevestigen in hun keuze. Daarnaast dienen vrienden fans te worden en kennissen vrienden.

Concept

Waar bier tot nu toe in een bruine standaard industriefles verkocht wordt komt Grolsch met zijn eigen fles. Bier met karakter hoort immers in een fles met karakter. Eindelijk is er een fles die past bij het eigenzinnige premiummerk Grolsch. Het is een fles die door kleur, reliëf én het ontbreken van een buiketiket een extra dimensie toevoegt aan de bierbeleving. Een fles die de zintuigen prikkelt en gezien mag worden. En waarmee je zelf gezien wilt worden. Kortom: De nieuwe fles van Grolsch. Bier mag weer gezien worden.

Media- en middelenstrategie

Grolsch-fans kregen de primeur van de nieuwe fles. Vanaf Oud&Nieuw was de nieuwe fles in 100 populaire cafés in Nederland (vijf weken vóór de introductie) al te krijgen. Dit heeft grote landelijke persaandacht opgeleverd. Daarna was het de beurt aan de vrienden en de kennissen. De nieuwe fles werd geïntroduceerd door middel van een geïntegreerde campagne waarbij alle zintuigen geprikkeld werden: televisie, print, internet, abri’s, outdoor-schermen en natuurlijk de winkelvloer en on-pack. Innovatieve middelen zoals een videomail en buitenreclame spectaculars zorgden voor een hoge attentiewaarde. Kortom: door deze impactvolle en zinnenprikkelende campagne is de nieuwe fles van Grolsch succesvol geïntroduceerd.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken