De nieuwe BMW 3 Serie: Interactieve Online Preview

BMW GROUP NEDERLAND / Lukkien

Bekijk deze campagne op pagina 366 van het SAN Jaarboek 2018.

Adverteerder
BMW GROUP NEDERLAND
Bureau
Lukkien
Account
Hanno van Dijk, Mattijs van Moorsel, Marco Ophof
Copy
Wessel Wildeboer
Art
Seth Laisina, Gerard Joosten, Jos Leene
Strateeg
Marco Ophof, Hans Kok
Opdrachtgever
Peter Haug, Silvia de Leeuw, Jorne Goosen
Film/Productiemaatschappij
Lukkien Audiovisual
Editor
Erwin Steen (regie/DOP), Sander Jansen (regie), Raymond Viveen (editor), Johan Bax (editor)
RTV-producer
Mattijs van Moorsel, Peter Derksen
Fotografie
Lukkien Photography & Graphic Design
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van BMW GROUP NEDERLAND
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Lukkien
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Smart Idea
Meer Smart Idea inzendingen

Smart Idea

Doelstelling

De iconische BMW 3 Serie is het meest verkochte model van BMW. De introductie van de nieuwe generatie is dan ook een belangrijk moment. BMW wilde de auto op innovatieve wijze bij het Nederlandse publiek introduceren en de tijd overbruggen tussen de officiële onthulling en de showroom introductie. Doel: alle innovatieve aspecten van de nieuwe BMW 3 Serie laten zien met als uiteindelijk effect het vergaren van contactgegevens van potentiële kopers en (lease-)rijders. Het platform loopt vanaf de officiële introductie in oktober 2018 tot aan de komst van de BMW 3 Serie in de showroom in maart 2019.

Doelgroep

We richtten ons op potentiële auto-kopers in het premium segment. Deze groep bestaat voor het merendeel (>80%) uit mannen in de leeftijd van 35 tot 60 jaar.

Strategie/Concept

In nauwe samenwerking hebben BMW Nederland en Lukkien het concept ontwikkeld: de BMW 3 Serie Online Preview. Een slim en innovatief online platform waarmee we alle vragen kunnen beantwoorden die onze doelgroep heeft over dit nieuwe model van BMW, nog voor deze in de showroom staat. Dankzij de combinatie van een on-demand videoplatform, een intelligente chat-functionaliteit en een zeer omvangrijke database van videocontent kunnen we iedere vraag op een inspirerende, duidelijke en interactieve wijze beantwoorden.

Media- en middelenstrategie

Het platform is een analogie van het proces in de showroom: de bezoeker wordt - na een spectaculaire introductievideo - welkom geheten en uitgenodigd een vraag te stellen. Vervolgens krijgt hij/zij het antwoord in de vorm van een video waarin een presentator één van de nieuwe eigenschappen van de BMW 3 Serie laat zien en toelicht. Is er geen video voorhanden voor de betreffende vraag, dan komt een antwoord vanuit een vooraf geprogrammeerde chatbot. Middels SEA, Social Media, e-mail marketing, display advertising en PR is het platform onder de aandacht gebracht van de doelgroep.

Ga naar de campagnesite

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen