De nieuwe BMW 3 Serie: Interactieve Online Preview

Lukkien
Jaar
2018
Paginanummer
366

Doelstelling

De iconische BMW 3 Serie is het meest verkochte model van BMW. De introductie van de nieuwe generatie is dan ook een belangrijk moment. BMW wilde de auto op innovatieve wijze bij het Nederlandse publiek introduceren en de tijd overbruggen tussen de officiële onthulling en de showroom introductie. Doel: alle innovatieve aspecten van de nieuwe BMW 3 Serie laten zien met als uiteindelijk effect het vergaren van contactgegevens van potentiële kopers en (lease-)rijders. Het platform loopt vanaf de officiële introductie in oktober 2018 tot aan de komst van de BMW 3 Serie in de showroom in maart 2019.

Doelgroep

We richtten ons op potentiële auto-kopers in het premium segment. Deze groep bestaat voor het merendeel (>80%) uit mannen in de leeftijd van 35 tot 60 jaar.

Merkomschrijving

Het merk BMW staat voor innovatie, design, techniek en geweldige rij-eigenschappen. Al deze aspecten zien we terug in de nieuwe BMW 3 Serie. Bijzondere details in het design van de binnen- én buitenzijde, innovatieve opties voor rij-gemak en bediening, aantrekkelijke en comfortabele elementen in het interieur: de nieuwe generatie is zowel aangenaam vertrouwd als opvallend vernieuwd.

Concept

In nauwe samenwerking hebben BMW Nederland en Lukkien het concept ontwikkeld: de BMW 3 Serie Online Preview. Een slim en innovatief online platform waarmee we alle vragen kunnen beantwoorden die onze doelgroep heeft over dit nieuwe model van BMW, nog voor deze in de showroom staat. Dankzij de combinatie van een on-demand videoplatform, een intelligente chat-functionaliteit en een zeer omvangrijke database van videocontent kunnen we iedere vraag op een inspirerende, duidelijke en interactieve wijze beantwoorden.

Media- en middelenstrategie

Het platform is een analogie van het proces in de showroom: de bezoeker wordt - na een spectaculaire introductievideo - welkom geheten en uitgenodigd een vraag te stellen. Vervolgens krijgt hij/zij het antwoord in de vorm van een video waarin een presentator één van de nieuwe eigenschappen van de BMW 3 Serie laat zien en toelicht. Is er geen video voorhanden voor de betreffende vraag, dan komt een antwoord vanuit een vooraf geprogrammeerde chatbot. Middels SEA, Social Media, e-mail marketing, display advertising en PR is het platform onder de aandacht gebracht van de doelgroep.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor