De Nierstichting geeft toekomst

De Nierstichting / XXS

award
Winnaar 2006

Bekijk deze campagne op pagina 288 van het SAN Jaarboek 2006.

Adverteerder
De Nierstichting
Titel
Nierstichting
Bureau
XXS
Account
Map van Arem, Manon Franken
Copy
Saskia Meijer, Donald Nolet
Art
René Verhagen, Gertjan Kuijvenhoven
Strateeg
José Evers
Opdrachtgever
Paulien Pleijter
Film/Productiemaatschappij
Hectic Electric
Illustraties
Viktor Rietveld, Mischa Smit
Nominatie
ja
Winnaar
ja
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van De Nierstichting
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van XXS
Word geïnspireerd door winnaars in de categorie Geïntegreerde Communicatie
Meer Geïntegreerde Communicatie winnaars

Geïntegreerde Communicatie

Doelstelling

De Nierstichting geeft toekomst. Onder dit nieuwe motto moet communicatie een belangrijke bijdrage leveren aan de missie van de Nierstichting: dialyse de wereld uit. Communicatie werkt daarbij op twee niveaus. Het versterken van het merk Nierstichting en voorlichting met als doel het aantal nierpatiënten in de toekomst te verminderen (preventie).

Doelgroep

Alle Nederlanders die een bijdrage kunnen leveren aan de missie van de Nierstichting door het geven van geld en/of door mee te doen aan een preventieprogramma.

Strategie/Concept

Geefmerken worden beoordeeld op noodzakelijkheid, betrouwbaarheid, aansprekendheid en onderscheidend vermogen. We hebben het werk van de Nierstichting tastbaar gemaakt door in een eerste campagne de zwaarte van dialysebehandeling en de noodzaak van een implanteerbare kunstnier te communiceren. De najaarscampagne draaide om preventie. Verborgen nierschade is een complex onderwerp dat we hebben teruggebracht tot een simpele kernboodschap. Stop beginnende nierschade, doe de gratis Niercheck. In beide campagnes is gebruikgemaakt van TVC Implanteerbare kunstnier 35" een herkenbaar ‘icoon’ van de Nierstichting: de dialyseslang. Deze vormt letterlijk de rode draad.

Media- en middelenstrategie

Omdat we echt alle Nederlanders willen bereiken, is gekozen voor een brede massamediale aanpak. Televisie, dagbladen, magazines, radio en internet (samenwerking met de websites van Sanoma).

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen