De Nierstichting geeft toekomst

De Nierstichting geeft toekomst

Categorie
Geïntegreerde Communicatie
Adverteerder
De Nierstichting
Bureau
XXS
Jaar
2006
Paginanummer
288

Winnaar 2006

Doelstelling

De Nierstichting geeft toekomst. Onder dit nieuwe motto moet communicatie een belangrijke bijdrage leveren aan de missie van de Nierstichting: dialyse de wereld uit. Communicatie werkt daarbij op twee niveaus. Het versterken van het merk Nierstichting en voorlichting met als doel het aantal nierpatiënten in de toekomst te verminderen (preventie).

Doelgroep

Alle Nederlanders die een bijdrage kunnen leveren aan de missie van de Nierstichting door het geven van geld en/of door mee te doen aan een preventieprogramma.

Concept

Geefmerken worden beoordeeld op noodzakelijkheid, betrouwbaarheid, aansprekendheid en onderscheidend vermogen. We hebben het werk van de Nierstichting tastbaar gemaakt door in een eerste campagne de zwaarte van dialysebehandeling en de noodzaak van een implanteerbare kunstnier te communiceren. De najaarscampagne draaide om preventie. Verborgen nierschade is een complex onderwerp dat we hebben teruggebracht tot een simpele kernboodschap. Stop beginnende nierschade, doe de gratis Niercheck. In beide campagnes is gebruikgemaakt van TVC Implanteerbare kunstnier 35" een herkenbaar ‘icoon’ van de Nierstichting: de dialyseslang. Deze vormt letterlijk de rode draad.

Media- en middelenstrategie

Omdat we echt alle Nederlanders willen bereiken, is gekozen voor een brede massamediale aanpak. Televisie, dagbladen, magazines, radio en internet (samenwerking met de websites van Sanoma).
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken