De Nepshop

AUTORITEIT CONSUMENT & MARKT / CONSUWIJZER / The Odd Shop

Bekijk deze campagne op pagina 362 van het SAN Jaarboek 2018.

Adverteerder
AUTORITEIT CONSUMENT & MARKT / CONSUWIJZER
Bureau
The Odd Shop
Account
Jip van den Bergs, Manirma Vries
Copy
Robert van der Lans
Art
Niels de Wit
Opdrachtgever
Rozemarijn Kuipers, Mike Struik
Film/Productiemaatschappij
Nikaj Gouwerok
Fotografie
Jaap Vliegenthart
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van AUTORITEIT CONSUMENT & MARKT / CONSUWIJZER
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van The Odd Shop
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Smart Idea
Meer Smart Idea inzendingen

Smart Idea

Doelstelling

Consumenten bewust maken van de risico's van het kopen via social media en handelingsperspectieven bieden voor veilig online shoppen.

Doelgroep

Iedereen die online shopt.

Strategie/Concept

Als onderdeel van de campagne 'webshop of nepshop?' openden we een week lang de Nepshop. Een pop-up tentoonstelling waarin je tien voorbeelden zag van hoe een online aankoop fout kan gaan. We toonden de social media advertentie met ernaast het geleverde product. Links een mooie zomerjurk. Rechts de realiteit: een slecht gemaakte soepjurk. De advertentie voor een tapijt, bleek na levering een poppenhuiskleedje. Consumenten kregen via een kassabon tips om veilig online te shoppen: check reviews, betaal achteraf of verzekerd.

Media- en middelenstrategie

PR en Social. Landelijke en regionale pers bezocht de Nepshop. Ook tv-programma 'Opgelicht?!' besteedde aandacht aan het onderwerp. Behalve experts van ConsuWijzer waren er ook ervaringsdeskundigen aanwezig die hun verhaal toelichtten.

Ga naar de campagnesite

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen