De Nepshop

De Nepshop

Categorie
Smart Idea
Adverteerder
AUTORITEIT CONSUMENT & MARKT / CONSUWIJZER
Bureau
The Odd Shop
Jaar
2018
Paginanummer
362

Doelstelling

Consumenten bewust maken van de risico's van het kopen via social media en handelingsperspectieven bieden voor veilig online shoppen.

Doelgroep

Iedereen die online shopt.

Merkomschrijving

ConsuWijzer (Autoriteit Consument & Markt) geeft consumenten praktisch advies over hun rechten.

Concept

Als onderdeel van de campagne 'webshop of nepshop?' openden we een week lang de Nepshop. Een pop-up tentoonstelling waarin je tien voorbeelden zag van hoe een online aankoop fout kan gaan. We toonden de social media advertentie met ernaast het geleverde product. Links een mooie zomerjurk. Rechts de realiteit: een slecht gemaakte soepjurk. De advertentie voor een tapijt, bleek na levering een poppenhuiskleedje. Consumenten kregen via een kassabon tips om veilig online te shoppen: check reviews, betaal achteraf of verzekerd.

Media- en middelenstrategie

PR en Social. Landelijke en regionale pers bezocht de Nepshop. Ook tv-programma 'Opgelicht?!' besteedde aandacht aan het onderwerp. Behalve experts van ConsuWijzer waren er ook ervaringsdeskundigen aanwezig die hun verhaal toelichtten.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken